I lost my positivity, I'm positively lost

Ibland känns det som om alla låtar jag hör handlar om mig. Varenda film jag ser skulle kunna vara filmen om mitt liv. En dikt kan sätta ord på känslor jag inte ens visste att jag hade.

Idag är en sådan dag. Jag tycker omåttligt synd om mig själv idag. Det händer lite då och då och går oftast över ganska snabbt. Men under den här relativt korta perioden (som nu känns som en evighet) är jag verkligen sjukt deppig. Det känns som inget går som jag vill och jag åstadkommer inte vad jag vill heller.

Jag känner mig misslyckad helt enkelt.

Grejen är att jag vet att imorron kommer den här känslan att vara som bortblåst och jag kommer kunna räkna upp massa saker jag är glad över och stolt över. Men jag vet också att den här pissiga känslan kommer komma tillbaka. Jag vet inte när. Men jag vet att den kommer. Den kommer alltid tillbaka i ett svagt ögonblick.

Och det värsta som finns när jag får den här känslan är att vara ensam. Som jag är nu. För då finns det ingen som kan få mig att tänka på annat. Det är bara jag, med mina tankar. Och vi är inte bra vänner idag. Inte alls.

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Marlene

Känner igen de där dagarna, jag får dem lyckligtvis inte lika ofta (eller intensivt) som förut. Saker som hjälper mig är små saker man inte alltid unnar sig - för att man har "annat" att göra.



En kopp gammaldags varm choklad (häll lite grädde i botten av en stor kopp - RIKTIG grädde - rör i socker och kakao tills det är lagom sött/bittert för din smak. Häll över sjudande vatten.).



Ett långt varmt bad (sådana dagar har man rätt att inte vara ett dugg miljövänlig och kan låta varmvattnet rinna för extra lång njutning)



Hämtmat (JO, idag HAR du råd)



Musik, film, bok, mixa efter behag och addera en pläd.



Eller nåt galet. Sätt fram julpyntet fast det är april, använd ett par byxor som bolero och gå barfota till affären. Byt plats på grannarnas brevlådor. :)



Eller, om inget annat hjälper... Dra ner persiennerna, lägg dig i sängen och vänta på att det går över.

2010-09-10 @ 23:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0