Enter the Tekken

Insåg nyss att jag totalt glömt bort en av mina kategorier här på bloggen, nämligen VaNiLLas Tre Favoriter. Ni som har hängt med i bloggen ett tag kanske kommer ihåg den. Kort sagt listar jag tre saker som jag gillar. Det kan vara allt möjligt, även om fokus oftast hamnat på musik och spel.

Så jag tänkte att det var dags för en ny VaNiLLas Tre Favoriter! =)

Dagens tema är...*drumroll* favoritkaraktärer i Tekken!

  1. Ling Xiaoyu
    Första gången jag någonsin spelade ett Tekken-spel valde jag Xiaoyu som min karaktär. Ganska snabbt märkte jag att hon gjorde coola moves oavsett om det var min intention eller inte. Trots att jag var en rookie vann jag oftare med Xiaoyu än någon annan karaktär. Så jag avsatte tid att lära mig blir bättre med henne och lära mig alla hennes coola moves. Nu, x antal år senare, är Xiaoyu fortfarande mitt förstahandsval och jag har bemästrat många av hennes combos. Men det finns fortfarande mer att lära och jag ser fram emot det!

  2. Jin Kazama
    Hur kan man inte gilla Jin!? Han är the silent, strong type liksom. Han säger inte mycket vilket gör honom mystiskt. Men med tanke på hans familjesituation kanske det inte är så konstigt att han är lite... "introvert". Jin är min favoritkaraktär bland de manliga karaktärerna. Han är inte lika smidig som Xiaoyu men vissa av hans combos är väldigt effektiva (för att inte nämna grymt coola). Jag menar, hur coolt är det inte att spela som Devil Jin och skjuta fucking laserstrålar från ögonen mot sin intet ont anande motståndare? Och hans "powergloves" är rätt coola också =p

  3. Hwoarang
    Den tredje favoriten var svår att välja för de övriga karaktärerna ligger på en jämn nivå i mina ögon. Men anledningen till att Hwoarang kommer på tredje plats är en ganska rolig historia. En av mina kompisar spelade alltid som Hwoarang mot mig och (inte för att vara taskig) men hon var inte så bra på spelet, överhuvudtaget. Ändå lyckades hon ofta söpa mig med Hwoarang. Så jag kom på en plan som bestod i att jag skulle bli bra på Hwoarang och lära mig hans figthing-stil för att kunna studera hans styrkor och svagheter (jag hade mycket fritid när jag var yngre =p). Under den intensiva period som jag lärde mig spela som Hwoarang utvecklade jag också ett gillande för honom som karaktär.
VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Popeye

Devil jins laserögon är fan fusk! :P slår fortfarande ett slag för Paul dock.. Många låååånga tekken-kvällar att vänta när vi blir roomies! :D

2010-09-25 @ 22:41:28
Postat av: VaNiLLa

Paul har typ en cool attack, hans (almost) one-hit-kill move. Annars är han rätt... meh =p

2010-09-25 @ 22:43:51
Postat av: AnKi

Oh my god! Seriously, vi har samma tre favoriter. Dock har jag nog omvänd ordning på Jin och Xiaoyu. Kanske. Plus att jag har Kuma på ett litet hörn då, som vi pratade om häromdan ^^

2010-09-25 @ 22:46:00
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
Postat av: VaNiLLa

You have good taste then =)

2010-09-26 @ 00:44:23
Postat av: Nymphaea

Men shit. Jag håller med dig till 100%. Xiaoyu har alltid varit min favorit (Ända sedan jag spelade demot till Tekken 3 första gången.)

2010-09-27 @ 00:06:56
URL: http://nymphaea.blogg.se/
Postat av: VaNiLLa

Xiaoyu ftw med andra ord =p

2010-09-27 @ 00:08:26
URL: http://vanillaseyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0