Den vilda jakten på spelen

Dreamtime!!

Jag skulle fira min kompis Saras födelsedag. Vi hade inte setts på jättelänge så det var något jag såg fram emot. Förutom jag kom också Alex, Jocke, AnKi och Shara. Ja, Jens och Hanna var också med men de försvann sen så de räknas inte med i den här drömmen riktigt =p

Hur som helst bodde Sara i ett enormt lägenhetskomplex. Att gå runt där var som att gå runt i en labyrint. I Saras lägenhet åt vi tårta och pratade gamla minnen. Shara hade med sig (min!) dator och satt och kollade på youtube-klipp. På nåt sätt kom vi in på spel och Sara berättade att på vinden fanns ett dokument som avslöjade release-datum på kommande spel och var man kunde köpa dem.

Jag blev helt lyrisk och föreslog att vi skulle gå upp och leta efter det. Sara visade vägen, och tro mig; det var en sjukt krånglig väg. Jag är inte ens säker på att vi gick uppåt, vilket vore mest logiskt =p När vi väl kom in på vinden fick vi ducka för det var grymt lågt i tak. Spindelnät (med sjuukt stora spindlar i) satt lite här och var. Jag och AnKi freakade ut lite men höll oss ändå relativt lugna. Jag påpekade också att just den här vinden skulle fungera utmärkt in case of a zombie outbreak. Just det sa jag på engelska av nån anledning. Längst in i vindsförrådet hittade vi äntligen dokumentet och vi begav oss genast till affären där alla spel skulle finnas.

Väl framme vid affären visade det sig att den var stängd och dumma som vi var hade vi inte tagit med oss dokumetet som visade vilka andra butiker som hade spelen. Så vi vände om och gick tillbaka till lägenhetskomplexet. På vägen började AnKi gräla med mig om att min dator stod kvar i lägenheten och drog ström.

Jag blev sur och gick i förväg för att hämta datorn. När jag packat ner datorn bestämde jag mig för att gå upp på vinden och leta efter dokumentet innan de andra kom tillbaka för att spara tid. Men stället var verkligen som en labyrint! Jag irrade runt hur länge som helst och råkade gå in i någon annas lägenhet mer än en gång.

Slutligen hittade jag dock rätt men upptäckte att de andra hunnit före mig. Och de betedde sig väldigt udda. AnKi stod och kramade en spindel som var ungefär lika stor som henns överkropp. Ja, du läste rätt, kramade! Shara satt i ett hörn och skakade och mumlade något om youtube-abstinens.

Jag fortsatte längre in och hittade Alex och Jocke. De satt och höll varsitt spel och när jag frågade dem hur de fått tag i spelen kollade de bara på mig och log fånigt. Sen tog Alex fram sin mobil och ringde och smsade (samtidigt) till min mobil. Enbart för att retas! Jag sa åt honom att sluta och försökte trycka bort samtalet, men inget funkade.

Sen vaknade jag och insåg att min mobil faktiskt ringde på riktigt =p

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: AnKi

Ha ha ha, jag skrattade högt! Jag krama en spindel?! Ain't gonna happen!

2010-10-03 @ 21:02:01
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
Postat av: AnKi

Ha ha ha, jag skrattade änna högt för mig själv =P Jag krama en spindel?! Fat chance liksom ^^

2010-10-03 @ 21:03:40
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0