Picture perfect... NOT!

Jag har förstört en fantasi!!

När jag lyssnar på musik får jag ofta en mental bild i huvudet hur sångaren ser ut baserat på hur hans röst låter. Det vill säga, om jag inte redan vet hur sångaren ser ut. Så igår satt jag och lyssnade på Taproots nya album (som jag redan älskar för övrigt) och kom på att jag inte har en aning om hur sångaren, Stephen Richards, faktiskt ser ut. Och det är konstigt eftersom jag lyssnat på dem i ungefär åtta års tid.

Men i mitt huvud vet jag ju redan hur han ser ut. Han har kort, svart, spretigt hår. Ingen anisktsbehåring överhuvudtaget. Nästan, men bara nästan, lite barnsligt utseende. När jag föreställer mig honom har han en svart kortärmad skjorta och mörkblå jeans. Det är Stpehen Richards för mig.

Men sen googlade jag.

Den riktiga Stephen Richards passar inte alls ihop med hans röst! Det blir fel i mitt huvud. Den riktiga Richards har rakat huvud, ett fult jävla goatee skägg och ögonbrynspiercing. Det är ignet fel på honom i sig men det är inte min Stephen Richards. Men nu kan jag aldrig mer se den barsnliga versionen. Den riktiga bilden har tagit över och jag har förstört en fantasi.

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0