Let there be light!

Jag har bott här i Gräshagen i lite mer än ett år. Under hela det året har jag dag efter dag kommit hem, åkt hissen upp, gått till vänster för att komma till min korridor och tryckt på lysknappen. Och varenda gång har jag återigen blivit påmind att den enda lampan som inte fungerar i hela korridoren är den utanför min dörr.

För ungefär ett halvår sen slutade ytterligare en lampa att fungera, lite längre bort i korridoren. Åh, inte längre bara jag som måste fumla med nyckeln i mörkret på onsdagsnätterna. Men redan nästa dag hade problemet åtgärdats. Min lampa var dock fortfarande lika inkognito som innan.

Igår kom jag hem runt ett-tiden på natten. Tog som vanligt hissen upp till fjärde våningen. Gick ur hissen och svängde till vänster, precis som vanligt. Tryckte till lysknappen i förbifarten.

Men vänta!

Jag stannade upp. Blev det inte plötsligt väldigt ljust? Jag lyfte blicken från golvet och riktade uppmärksamheten mot taket. Och jag såg det. Jag såg ljuset!

Precis ovanför min dörr lyste en lampa. Men inte som de andra. Just denna lampa lyste mycket starkare än alla andra. Vem som än bytt ut lampan måste ha tagit en med starkare watt. Jag fick nästan känslan av att ljuset hade en mening som helt undgick mitt simpla förstånd. Som om någon försökte hinta något, markera något vikitgt.

Välj den här dörren!

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: AnKi

Ha ha ha, "Jag ser ljuset Jonathan"

2010-05-02 @ 01:47:56
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0