Steve Jobs vs Lex Luthor

Så jag står på flygplatsen och väntar på Sumana. Vi ska till Beijing och man får inte vänta inomhus utan måste stå ute och frysa. Jag får ett sms från Sumana som säger att hon blir sen. Helt plötsligt kommer Steve Jobs fram till mig och frågar om jag vill gå på bio. Jag förklarar lugnt och sansat att det blir nog lite svårt eftersom jag ska med ett plan ganska snart. Han ignorerar mina bortförklaringar totalt och drar med mig till hans "högkvarter".

Bion som vi ska se är egentligen ett nytt projekt som han jobbar med. Det är en så kallad "interaktiv" film där alla i salongen har olika upplevelser fast man ser samma film. Job förklarade det jättebra i drömmen så det lät logiskt och så =p

Hur som helst, min upplevelse av filmen bestod i att jag satte mig i någon form av svävande stol som var monterad med en stor jävla kulspruta. Jag gick sedan lös i Steve Jobs "högkvarter" och mejade ner folk till höger och vänster. Mitt i allt kaos sprang Jobs omkring och försökte få mig sluta. Han upprepade gång på gång "du är inte i filmen, det är på ritkigt".

Som om inte det var nog med kaos bestämde sig självaste Lex Luthor för att dyka upp. Han såg ut som han gör i Smallville-serien. Han smugglade effektivt ut mig från högkvarteret och tog med mig till hans silo (ja, silo!). Han bodde tydligen i den.

Han förklarade för mig att han hackat den svävande stolen jag använt och det var han som orsakat allt kaos börta i högkvarteret. Tydligen var Jobs och Luthor gamla fiender och gjorde allt för att sabba för varandra. Han var en god värd och bjöd mig på paj. Vi satt högt uppe på hans silo, där även min mamma och mormor satt och diskuterade något.

Bäst som jag satt där och smaskade på min paj fick jag ett sms från min kusin, Linnea. Hon hade använt så många förkortningar i sitt sms så att jag knappt kunde tyda det. Jag förstod ändå att innebörden var att hon såg fram emot morgondagen och att hon ville att jag skulle hämta henne på stationen.

"Men" tänkte jag. "Jag ska ju till Beijing!"

Sen vaknade jag =p En sak i den där drömmen var iaf sann och det är att jag ska hämta min kusin på stationen idag =)

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: AnKi

Ha ha ha, det är en fascinerande hjärna du har =P

2010-08-01 @ 13:31:44
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0