Last Train Home

Nu har jag drömt igen! Många drömmar jag minns på senaste =p

Hur som helst var jag hemma-hemma och skulle åka tåg tillbaka hit till jkpg. Det var inget direkttåg utan byte på nåt ställe som jag inte tror existerar, det började på G iaf. Första etappen av resan gick bra men när vi sedan skulle byta i stället på G så var tåget fullt. Jag och två personer till (två barn på typ 7 år) fick inte någon plats. Och tåget åkte iväg och lämnade oss där. Som tur var fanns en anslutningsbuss men den åkte också förbi och en liten unge hängde sig ut genom fönstret och ropade att bussen också var full. Men hon ljög för jag kunde tydligt se att det fanns åtminstone två lediga platser.

Så jag och sjuåringarna stod kvar och svor (ja, barnen också) åt tåghelvetet och bussjäveln. Men sen upptäckte jag att jag var ju faktiskt i Jönköping. Allt borde ju ha varit frid och fröjd då eftersom jag var hemma, men nej. Jag bestämde mig för att stämma tågbolaget eftersom de lurat mig att köpa två biljetter när jag egentligen bara behövt en. Var barnen tog vägen vet jag inte men jag gick hem och började planera hur jag skulle lägga upp mitt klagomål.

Sen vaknade jag... Nån som vill försöka sig på att tolka den drömmen? =p

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0