En midsommarnattsmardröm

Det har hänt igen! Jag har drömt konstigt =p (Tänk om jag kunde drömma normalt för en gångs skull!)

Jag minns inte alltihop, så blir det när jag inte skriver ner det på en gång. Men jag minns "höjdpunkterna" =p

Det hela började med en klassfest nånstans ute på skärgården. Det var fint väder och varmt. Vi delades upp i lag för vi skulle leka lekar. Jag hamnade med Sumana, AnKi, David och Alex. En skulle utses till lek"ledare" (med betoning på ordet ledare) och i min grupp blev det jag. Jag fick en ps3-kontroll och ställde mig vid en landsväg som gick i sick-sack. Den var skymd av massa träd och buskar men man såg ändå att det var en väldigt trafikerad väg. Jag fick sen endast en instruktion "använd R1 för att bromsa".

Jaha, tänkte jag, vad är det jag ska bromsa? Sen ser jag hur Alex och David kommer farande i en blå pick up och kör som galningar på landsvägen. Sen försvinner de in bakom vegetationen men jag hör fortfarande tjuten från däcken när de slirar fram. Lite längre bort står Sumana och AnKi och signalerar till mig att jag ska använda handkontrollen. Så min uppgift är att se till att bilen inte krockar med andra bilar MEN jag kan inte se bilen!!! Så jag står där och försöker lyssna mig till när jag ska bromsa. Totalt livsfarligt!!

När de kommer tillbaka (i livet!) välter bilen men de bara kravlar ur gapskrattande och överlämnar nycklarna till AnKi och Sumana, eftersom det är deras tur.

Men någon annan tog över kontrollen och jag förflyttas till ett hus på landet. Jag får känslan av att det är midsommar men jag är inte helt säker. På tomten finns (förutom jag själv) min mamma, en kille som är misstänksamt lik Sumana, en blond kille och en brunhårig kille. Den blonda killen tar mig åt sidan och berättar att killen med brunt hår vill döda mig (!!!). Helt oprovocerat. Hans plan för att inte bli dödad? Gömma mig i ett träd på tomten... okej...

Hur som helst så klättrar jag upp i trädet och kill-Sumana följer med och håller mig sällskap. Men efter x antal timmar tycker jag att det är rätt trist att sitta där uppe och det har blivit mörkt ute så jag tänker att det måste vara lugnt att klättra ner nu. Mina ögon fungerar också tydligen som night-vision goggles för jag ser allt i grönt. Och jag ser då hur killen i brunt hår är på väg rakt emot mig.

Jag flyr i panik bort längs tomten och gömmer mig bakom ett staket (såhär i efterhand inte det bästa gömstället kanske). Men brown-haired boy hittar mig och börjar långsamt strypa mig. Som på beställning dyker min mamma upp bredvid mig. Fast hon har sin fulla uppmärksamhet på en TV som också uppenbarade sig på något mystiskt sätt. Jag försöker febrilt få hennes uppmärksamhet eftersom... tja, jag håller ju på att bli strypt men hon är helt inne i tv-programmet. Till slut upptäcker hon mig dock men ber mig vara tyst eftersom "programmet är så intressant" =p

Sen vaknade jag. Jag måste seriöst skaffa mig en drömtydarbok!

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0