En sällsam dag i januari

Yuck!!!!! Det var ungefär så jag tänkte när jag lossade på locket till avloppet i duschen. Allt hår däri hade man lätt kunnat göra en peruk av. Om det inte vore för den hemska lukten och det faktum att det var... tja, tovigt räcker liksom inte till att förklara.

Om ni inte redan gissat det så har jag städat idag. Inte bara vanlig plocka-upp-lite-saker-så-det-inte-ser-så-stökigt-ut-städning, utan riktigt jävla grundlig städning. Skåp och lådor gick igenom och tömdes. Tvivlar starkt på att det finns ett enda dammkorn kvar i lägenheten. Möjligtvis någon under sängen som undgått dammsugarens oerhörda förmåga. Förutom en soon to (not) be peruk hittade jag tre par strumpor på vift. De hade gömt sig under soffan. Under sängen låg en Geisha-bit fortfarande inslagen i sitt papper. Jag åt den inte.

Skrivbordet dolde också på mörka hemligheter. Tre månader gamla räkningar låg och skräpade, lyckligtvis betalda. De hamnade genast i pärmen där de hör hemma. I övrigt gjorde jag inga anmärkningsvärda fynd förutom en suspekt rökelse-hållare. En miss i designen gör den högst opassande att använda. Man måste se det för att förstå...

Trots min insats har jag blivit motarbetad hela dagen. En elak feber har envisats med att stångas med mig och påverkade drastiskt tidskonsumtionen för arbetet. Fem timmar av denna fredag gick åt för att rengöra min enkla boning. Hade jag varit ensam hade jag säkerligen utfört uppgiften på minst halva tiden. Men när min motståndare tvingade mig att alltmer frekventa uppehåll var det inte mycket mer att göra än att härda ut. Slutligen stod jag dock som segrare, och det är det enda som betyder något!

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: AnKi

Duktigt!

2010-01-23 @ 08:49:12
URL: http://petersborggedion.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0