You're Next!

Hade en skum dröm inatt.

Jag jobbade på ett litet café nånstans i USA. Det var ett sånt där typiskt hak som alltid är med i tusentals filmer. Hur som helst så fanns det en "dirty cop" som var ute efter mig. Han spelades av Milo Ventimigla (killen som spelar Peter Petrelli i Heroes bland annat). Jag var den enda som visste om att han var korrupt men jag berättade det för min kollega. På nåt sätt fick han reda på det och hotade mig att döda henne om jag fortsatte att (enligt honom) sprida lögner.

Några dagar gick och jag höll tyst, men så råkade hon fråga nånting om honom och jag (dum som jag är) började skvallra igen. Dagen efter när jag kom till jobbet var det poliser överallt och gula avspärrningsband satt runt hela parkeringen framför cafét. Inte så svårt att gissa vad som hänt, eller hur? Min kollega var stendöd =/

Enligt drömlogik fick jag ändå gå in och jobba, trots att kroppen och alla poliser var kvar på parkeringen. Jag kom in och hängde av mig och tydligen hade vi skåp, typ såna man hade i skolan, där vi hade våra arbetskläder. På mitt skåp stod, skrivet i blod (sååå kliché) You're Next!

Jag sprang ut till poliserna igen och bad dem komma in och kolla. Jag fick med mig en och när jag kom in, gissa vem det var? Just det, Milo! Han förklarade för mig att ingen polis nånsin skulle tro på mig eftersom jag inte hade någon credibility jämfört med honom.

Sen vaknade jag. Lite tvärt men så är det ibland. Det kanske var en cliffhanger =p Får se om jag får någon fortsättning på det där =)

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0