STHLM

Som lovat kommer här en full redogörelse för mina och Ellens tre dagar i huvudstaden!

 

Måndag 15/2

Fick en liten sovmorron eftersom Ellen hämtade upp mig i Gräshagen =) Dock var det lite långtråkigt på vägen upp eftersom det var trist väder och Ellen låg bredvid och sov upp till Nyköping. Där stannade vi och åt frukost på McDonalds. Cola till frukost hade en intressant effekt på oss, sockerkick som fan!

 

Vidare till Stockholm eller närmre bestämt Vallentuna. Det var en liten håla men lyckligtvis var vi inte den enda skolan där. Hade ett seminarie på en kvart också. Det kom två pers! Men det är ju som vanligt =p Vi stod bara i två timmar, sen styrde vi kosan (töntigt uttryck, haha) mot Hägersten där vårt hotell låg. Trots GPS:en hittade vi dit. Det låg inne i ett bostadsområde så det tog en stund innan vi såg det. Det var ett helt okej rum, inget jättefancy men det passade för syftet, sova. En tavla fanns. Den var ful…

 

Efter att vi brett ut oss över hela rummet med väskor, datorer och prylar så chillade vi ett tag på rummet. Jag var nära på att somna men så blev icke fallet. Istället ringde Ellen runt lite och stämde träff med Robert som hade sin praktik i stan. Vi bestämde att vi skulle käka ihop hemma hos honom eftersom det skulle bli billigast för våra relativt tomma plånböcker. Sagt och gjort, vi åkte till Food Court i Sundbyberg. För min del blev det kyckling-tortellini. Svingott!

 

Efter att ha slökollat lite på OS åkte Ellen och jag tillbaka till hotellet och bäddade ner oss. Jag somnade typ med en gång och var tydligen så orörlig att Ellen trodde jag var död. Hon var tvungen att kolla att jag andades, haha!

 

Tisdag 16/2

Vaknade av att Ellen, hur pigg som helst, informerar mig om att det är dags att gå upp. Hade hellre sovit typ åtta timmar till men det var bara att pallra sig upp. Efter en snabbdusch var det dags att gå ner och äta den efterlängtade hotellfrukosten. And believe me, den var värd att vänta på! Pannkakor, äggröra, lax, köttbullar, you name it, det fanns! Synd bara att jag har svårt att äta på morgonen. Hade det varit lunch hade jag kunnat sitta där mycket längre!

 

Men efter frukosten bar det av till Haninge för minimässa. Jag körde men GPS:en förstörde återigen för oss och vi hamnade lite fel. Tunnlar+GPS=fucked up! Lyckligtvis hittade vi rätt och kom fram i tid. Mässan i Haninge var lite större än den i Vallentuna och vi hade även ett informationspass på fem minuter inplanerat. Hade lite mer publik den här gången, runt 30 pers iaf, ett rekord!

 

Efter minimässan åkte vi runt i stan, hamnade mitt i centrum av någon anledning, we blame the GPS. När vi kört runt några varv åkte vi tillbaka till hotellet och tog en powernap, it was sweet, I tell ya! Sen var det bara att åka igen =p Vi skulle till Robert igen. Förutom Ellen och jag så var Teo och Frasse också där. Vi handlade och gjorde tacos och sen blev det semla till efterrätt, yummy!

 

Fotboll var det ju på TV så jag mer eller mindre tvingades kolla på det. Trött var jag också så det var lagom kul, men det var rätt mysigt ändå. Sen skulle vi köra hem Teo och Frasse och det blev ett äventyr i sig. Återigen var det GPS:ens fel (jag vet att jag skyller på den ofta men det är sant!). Vi skulle lämna av Teo på Klövervägen. Efter mycket om och men kom vi dit. Men det var fel fucking Klöverväg! Så då fick vi specificera lite i GPS:en. Då var det helt plötsligt 15km till Klövergatan! Så då fick vi köra tillbaka och hålla på. Jag var inte på humör, trött och frusen och med en bråkig GPS.

 

Till slut lyckades vi iaf få hem alla, inklusive oss själva. Jag stupade i säng.

 

Onsdag 17/2

Sista dagen! Olyckligtvis också sista dagen med hotellfrukost =( Det var lika gott som föregående morgon =) Lööv! Efter frukosten packade vi ner alla våra grejer (+morgonrockarna från hotellet) och checkade ut. Efter att vi stuvat in allt i bilen satte vi igång GPS:en och insåg att vi inte hade adressen till skolan vi skulle till. Vi ringde Maria men hon var inte på jobbet men hon skulle kila och kolla iaf. Efter några minuter kom jag på att jag kunde ju kolla på eniro på mobilen. Där hittade jag också adressen. Det visade sig att det låg precis runt hörnet, haha!

 

Gymnasieskolan vi kom på var helt skum och kartan som visade var allt låg stämde inte alls. Som, hur ofta ligger entrén på baksidan av skolan? Vi körde fel först och hamnade vid varuintaget. Vägen dit var en uppförsbacke med ett jävla stup på ena sidan. Lägg till massa spårig snö och du har en bild av hur det var. NOT funny!

 

Till slut hittade vi iaf in och hittade studievägledaren. Vi fick plats framför en anslagstavla som fanns i vad  jag antar var deras ”cafeteria”. ”Cafeterian” var en snubbe som satt framför ett kylskåp i stort sett. Hur som helst var det dåligt med folk och de som vi faktiskt såg låg och sov! Ja, du läste rätt, de låg och sov i ”cafeterian”. Vi drog tidigare eftersom ingen verkade intresserade av vår lilla monter överhuvudtaget.

 

På vägen hem stannade vi på samma McDonalds i Nyköping som på vägen upp. Där blev det lunch och sen körde vi hela långa vägen hem till Jönköping. Ellen sov på vägen hem också så jag satt och lyssnade på ”Skate Hits” (en blandskiva jag gjorde under min skate-period) och sjöng med lite tyst för mig själv.

 

 

And that’s pretty much it. Hur ska man sammanfatta hela resan då? Tja, lita aldrig på en GPS!

 

VaNiLLa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0