Unexpected Love

Five Finger Death Punch. Det kan vara typ det coolaste bandnamnet EVER!

De stod listade som "artister du kanske gillar". Jag laddade ner deras första (och då enda) album The Way of the Fist enbart pga deras kick-ass namn! Musiken i sig är egentligen inte det jag i huvudsak lyssnar på. Lite för mycket skrik och "fuck you fucking motherfucker"-lyrics. Men det är ändå nåt som faller mig i smaken. Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Kanske är det det faktum att man faktiskt kan urskilja en melodi, mitt bland all högljuddhet. Det kan vara de feta gitarriffen. Jag vet inte som sagt, men jag gillar det.

Nu har jag laddat ner senaste albumet också, War is the Answer. Och jag kan inte annat än att älska det! Det är en härlig blanding av riktigt feta låtar men också lite mer ballad-aktiga (kan inte ritkigt klassas som ballader, men whatever).

Jag borde inte gilla Five Finger Death Punch. Men det gör jag!

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0