Not my day

Nån har pajat min cykel =(

Jag lämnade den vid skolan igår och tog bussen hem för jag orkade inte cykla. Vanligtvis låser jag bara låset som sitter vid bakhjulet men jag tänkte att eftersom den ska stå över natten kan jag ta det andra låset också, ett spirallås eller va fan det heter.

Imorse när jag kom till skolan gick jag och kollade till cykeln. Det första jag märkte var att någon flyttat på den, eller snarare dragit för det var märken på gruset. Lyckligtvis hade det andra låset förhindrat den/dem från att ta cykeln. Men de hade försökt. Låset var helt busted up och de hade nog fått upp det om de hållt på lite längre. I övrigt kunde jag dock inte se några skador på cykeln så jag lämnade den för tillfället.

När jag så skulle hem låste jag upp båda låsen och skulle backa bort cykeln ur stället. Och det tar tvärstopp! Cykeln rör sig typ inte ut fläcken. Jag kollar om nåt fastnat mellan ekrarna men icke. Och då tar jag mig en närmre titt på framhjulet. Det är helt åt helvete. Det är liksom skevt och ligger emot och skrapar. Jag tar i lite hårdare och cykeln ger med sig men det går jäääävligt trögt. Tänk dig att du drar cykeln framåt medan någon annan drar åt andra hållet. Ungefär så kändes det att dra cykeln fram. För att inte tala om hur den lät! Den gnisslade så in i helvete!

Så jag släpade (bokstavligt talat) hem cykeln. Och det tog lång tid kan jag lova. Självklart började det regna också. OCH jag trampade i tjära så nu är skorna alldeles klibbiga.

Som sagt, not my day...

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

Åh, usch vad tråkigt! Tänkte faktist på dig och din cykel när ja var på gotland, de hade utförsäljning av huyrcyklar. Men de var lite väl dyra för en student kanske, typ 1500 kr. (Fast deär väl typ vad de kan kosta om de ska va bra begagnade med)

2010-08-09 @ 20:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0