Battle of the Songs

Jag upptäckte, när jag sorterade i min iPod, att många låtar har samma namn (vilket för övrigt gör det svårt att veta vilken låt som är vilken, men det var inte det jag ville säga). Så kom jag på den briljanta ideén (jag är så ödmjuk) att jämföra låtarna med samma namn och se vilken jag tycker är bäst. Varför? För att jag är uttråkad och inte har nåt bättre för mig.

Låt 1 - By the way
Hinder vs Theory of a Deadman

Hmm, det här är en svår en för jag gillar båda väldigt mycket. Hinders låt är dock trevlig att spela på gitarr så den får vinna.

Låt 2 - Far From Home
Hinder vs Five Finger Death Punch

Den här blir lätt eftersom jag är sååå inne i FFDP just nu. Klar vinnare. Awesome låt!

Låt 3 - Let it Die
Foo Fighters vs Ozzy Osbourne

Aaaand the winner is.... Ozzy!! Jag gillar beatet i låten =)

Låt 4 - The Game
Disturbed vs Trapt

Trapt är ett av mina favoritband MEN just den här låten är inte en av deras bästa. Därför går segern till Disturbed.

Låt 5 - The Story
30 seconds to mars vs Limp Bizkit

The Story är typ den enda låten med 30 seconds till mars som jag gillar. Och Limp Bizkit har jag diggat stenhårt i typ 10 år så det är inget svårt val. Limp Bizkit ftw!

Låt 6 - These Walls
Trapt vs Dream Theater

Som sagt, Trapt, I like you guys men segern måste nu ändå gå till DT. James LaBrie has the voice of an angel!!

Låt 7 - Wake Up
Rage Against the Machine vs LostProphets

Asså, Rage's låt börjar med värsta feta soundet, hur kan man inte gilla det? Sorry LostProphets, you didn't win this time ;)

Låt 8 - War(?)
System of a Down vs Sick Puppies

Okej, låtarna heter nästan likadant, bara att SOAD har ett frågetecken men de får va med iaf. I det här fallet vinner Sick Puppies. Deras låt är kick ass!! Plus att den var soundtrack till Street Fighter ;)

Låt 9 - Without you
Three Days Grace vs Hinder

Båda är lite smöriga ballader om förlorad kärlek (big surprise) men jag måste säga att Three Days Grace tar hem priset den här gången.


Det hade varit sjukt nice om jag haft 10 låtar men jag hittade inga fler "dubbletter". Well, that's it! Om du inte gillade det, sucks for you. Jag fick iaf lite tid att gå så jag är nöjd =)

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Popeye

Tidsfördriv FTW!

2010-08-04 @ 16:58:31
URL: http://popeyepratarpopkultur.blogg.se/
Postat av: Sumana

Men det står väl vilken som är artist? :P

2010-08-04 @ 17:01:16
URL: http://sumana.tumblr.com/
Postat av: VaNiLLa

Jo, men när man bara kollar vilka spår man har syns inte artistens namn =p

2010-08-04 @ 19:21:13
URL: http://vanillaseyes.blogg.se/
Postat av: Maria

Taaack, vad snällt!:) jag ska göra ett sista försök när jag har tid, lyckas ju inte då heller får du jättegärna hjälpa mig:)

2010-08-05 @ 13:05:52
URL: http://mariakallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0