Ointressanta (?) upptäckter

Jag lyssnar alltid på musik när jag åker till skolan. Vare sig jag åker buss, cyklar, går eller kryper (inte för jag nån gång faktiskt krypit till skolan men ni fattar vad jag menar). Men så idag hände det som inte får hända. Jag glömde mp3:en hemma!!

Jag hatar stadsljud! Lastbilar som backar, folk som envisas med att gasa för mycket och vägrar släppa efter på kopplingen, små ettriga mopeder som låter långt efter att de åkt förbi. Vanligtvis slipper jag alla dessa ljud eftersom jag har ljuvlig musik i mina öron. Men idag fick jag alltså stå ut med detta oljud.

På bussen blev det inte mycket bättre. Jag satte mig lite längre bak, vid fönstret. Big mistake! Tydligen låter en buss väldigt mycket när den accelererar, åtminstone om man befinner sig långt bak i bussen. Det är här rubriken får sin betydelse. Jag upptäckte att ljudet av bussen som accelererar låter exakt som vapnet som sitter fast på dunbuggyn i Half Life 2.

En ointressant upptäck kanske, men likväl en upptäckt.

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0