Laundry

Det är helt orimligt hur förbannad man kan bli på en tvättstuga. Eller snarare, det är orimligt hur förbannad jag kan bli på en tvättstuga.

  • Problem nr 1: Torktumlaren
    Ett intressant fenomen uppstod med torktumlaren. Dörrarna brukar vara lite sega och det är inte ovanligt att man får bruka våld för att få igen dem. Men hur mycket jag än slog och sparkade (ja, jag sparkade faktiskt på dörren) så ville den itne gå igen. Men, och här kommer det intressanta, den fungerade ändå, med dörren öppen. Fast en öppen dörr när man tumlar resulterar i alla kläder på golvet. Så vad skulle jag göra? Stå och hålla emot dörren i drygt en timme? I think not! Så jag fick dra dit en stol som jag satte för dörren och därmed på sätt och vis löste problemet.
  • Problem nr 2: Tvättmaskinen
    Tvättade två maskiner. Tog ut den ena och lade i torktumlaren, inga problem där. Öppnade maskin nummer 2. Och får nästan ett mindre hav över mig. Lyckligtvis hann jag hoppa undan i rätt tid. Maskinen tyckte tydligen att det var kul att för det första; inte centrifugera mina kläder och för det andra att inte tömma vattnet som blev över. Så alla kläder var helt dyngsura och även när jag vred ut jag vet inte hur många liter var det fortarande sura. Precis som jag!
Tja, inte världen roligaste inlägg men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite, det brukar alltid hjälpa. Det får man att inse vilka små problem man har egentligen...

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0