Nano has left the building

Min iPod har varit lite skum nu ett tag men igår kom nådastöten. Till en början fungerade den som vanligt, inga problem alls. Sen skulle jag byta låt...

Inget ljud nådde mina öron. Jag sneglade på skärmen som verkade ha fryst. Texten som i vanliga fall rullar fram för att kunna visa hela låttiteln rörde sig inte och fast att skärmen visade på play så spelades ingen musik. Jag tänkte: Det är nog bara just den här låten det är fel på. Jag försökte byta till nästa låt. Ingen reaktion. Jag testade att gå bakåt i menyn. Ingen reaktion. Jag tryckte på många knappar samtidigt, möjligtivs en aning överilat. Men, fortfarande ingen reaktion.

Efter fem minuter (jag överdriver faktiskt inte) så hände något. Mer exakt så hände för mycket på en gång. Alla knappar jag tryckt på under dess frusna tillstånd reagerade nu i den följd jag tryckt på dem, vilket resulterade i ett mindre kaos. Och till min stora besvikelse fryste den igen. Efter ytterligare fem minuter (återigen, jag lovar) vaknade den till liv igen. Då bestämde jag mig för att det var bäst att den fick vila lite så jag stängde av den.

Natten kom och gick. Imorse skulle jag se till iPoden, se om den repat sig efter gårdagens bravader. Jag gjorde en chockerande upptäckt.

Min iPod har somnat in... :'(

R.I.P. iPod Nano

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0