VaNiLLa filosoferar

Varför går allting man vill se på TV samtidigt OCH mitt i natten? Kollade på TV-tablån nyss, det finns massor jag vill se. Runt 3-4 i natt nån gång. Varför?! På dagen är det bara skit. Morgonen består till 99% av TV-SHOP på samtliga kanaler. Ska det vara så? Och play-kanalerna duger inte heller för de visar inte det jag vill se. Hål i väggen liksom, nej tack! Nu låter jag skitgrinig men jag var tvungen att lätta mitt hjärta lite.

Jag är inte trött alls. Inte det minsta, och jag har en känsla av att det kommer bli riktigt svårt att somna också. Lyckligtvis börjar SNL om en sådär 10 minuter. Jag brukar bli lite trött när jag kollar på det så man får väl hoppas på det.

Imorron blir det att skriva klart den sista reflektionen (hur nu det ska gå...). Sen ska man väl försöka strukturera upp nyhetsinslaget och reportaget jag ska göra i kursen. Jag är dödligt trött på nyhetsproduktion av alla typer just nu. Jag hade ambitionen att bli journalist när jag började här i Jönköping men det har ändrats. Inte pga av nyhetsproduktionskursen då =p Näe, jag känner bara att det inte är min grej helt enkelt.

Vad vill du bli istället då? Ja, det är just det som är frågan. Jag har ju länge gillat att filma och redigera så det är kanske ett steg i rätt riktning. Om jag fick välja vad som helst skulle jag lätt bli författare. Det är ju iofs inget som hindrar mig men det går lite segt på den fronten.

Bäst av allt vore om jag kunde få en praktikplats där jag verkligen känner att jag trivs och som skulle kunna öppna upp mina ögon för vad jag vill göra i framtiden. Men för att det ska kunna hända måste jag ju få tag i en praktikplats, något som inte sett så ljust ut än så länge.

Vanligtvis ordnar sig allt till slut, det brukar göra det. Förhoppningsvis även denna gång.

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0