Måndagar... suck!

Stress och maktlöshet. Lite så kan man beskriva mitt sinnestillstånd just nu. Inte den bästa kombinationen kan jag lova. Varför är jag då stressad? Jo, vårt nyhetsreportage ska vara klart på torsdag kl 13. Och som det ser ut nu har vi ingen bandspelare att tillgå, för den har AnKi och hon är hemma-hemma och är sjuk =/ Vi bestämde att om hon inte kommer imorron ska vi fråga om vi kan låna en till. Men även om vi får det så är det ändå stressigt eftersom både jag, Sumana och David måste göra våra nyhetsinslag och har två dagar på oss (typ). Därav maktlösheten. Jag har massa tid nu men inget att göra, det känns som om jag slösar dyrbar tid...

Men lite har jag faktiskt gjort i min maktlöshet. Jag har kontaktat chefen för Länsbiblioteket och blivit hänvisad till en medarbetare som jag dock inte fått svar från än, men det kommer nog. Chefen tyckte min idé var "spännande" och att det inte var några som helst problem att komma dit och intevjua. Like!

För övrigt hade jag kunnat få sova en timme längre idag om våra lärare "glömt" meddela oss att vi började 10 och inte 9 (som det stod på schemat!). Ursäkten var "Vi trodde att ni ville börja 10 på måndagar". Men jag roade mig med att spela Professor Layton and Pandora's Box på mitt DS medan jag väntade så den där timmen flög förbi. I am the puzzlemaster!!

Och återigen har jag konstaterat att jag suger på att göra pannkakor! Vi snackade om ugnspannkaka på lunchen idag och jag blev sugen på det men orkade inte göra det så det fick bli vanliga pannkakor istället. Nu vet jag varför jag gör det så sällan. Man tycker ju att det inte borde vara så svårt men på något sätt lyckas jag aldrig få en enda hel pannkaksjävel. "Men de sista brukar bli bra" säger många. Nej, inte i mitt fall. Snarare tvärtom, att ju längre det fortskred desto mer demolerade blev pannkakorna. Men huvudsaken är ju iaf att de smakar gott, och det gjorde dem =)

Nu ska jag väl sitta och vara sysslös hela kvällen. Stressmage, here I come!

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0