Madness!

Asså, det är seriöst nåt fel på mitt kylskåp! Igår när jag skulle ta en yoghurt gjorde jag en intressant upptäckt. Yoghurten var fryst! I kylskåpet!! Jag drog då ner kylskåpet lite så att inte nåt mer skulle frysa sönder. Sen tänkte jag inte mer på det, förrän jag skulle ta lite bubbelvatten förut.

Det gick inte att få upp korken! Hur mycket jag än försökte. Jag slet, jag drog, jag bet! Jag testade att hålla korken under varmt vatten. Allt förgäves. Jag tänkte att det kanske bara var just den här flaskan. Tog en festisflaska och försökte öppna den. Samma sak! Den gick inte att öppna. Jag fick ont i händerna av att försöka vrida av korken. Helt jävla sjukt! Jag blev så sur att jag inte har försökt igen.

Förutom att hata mitt kylskåp har jag spenderat dagen med att tvätta och plugga. Eller ja, tvätta har jag iaf gjort =p Näe, men jag har faktiskt lyckats läsa tre kapitel i boken Ljudbild eller synvilla? men jag förstår inte riktigt varför den är med i vår kurslitteratur. Den passar bättre till nästa kurs när vi ska hålla på med TV. Jag har lite svårt att applicera metoderna på radio men det ska väl gå.

I pluggpauserna har jag spelat Osu! Tatakae! Ouendan! på mitt DS. Det är ett grymt kul musikspel. Det enda problemet jag har är att det är på japanska och jag har inte hittat savefunktionen än =p Men det ger sig nog, tihi. Det går iaf ut på att trycka på färgade knappar i takt med musiken, men missar du bara några stycken är det game over. Det är verkligen inte många fel man får göra alltså, jag missade bara fyra och failade. Roligast av allt är "musikvideorna" som spelas på övre skärmen. Eftersom jag inte kan japanska har jag ingen aning om vad det står i pratbubblorna men det verkar inte som att det finns någon direkt handling. En låt var bara en kille som satt och jobba och blev helt jävla galen om någon störde honom, haha. Det är humor =p

Nu ska jag väl fortsätta med reflektionen så jag blir klar nån gång.

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

Knäppt de där me ditt kylskåp! :S

2009-11-07 @ 17:10:37
URL: http://sumana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0