No schlager här inte

Merparten av alla bloggar handlar idag om gårdagens Eurovision tävling. MEN, inte den här! Faktum är att jag valde bort schlagern för Guitar Hero istället. Can you really blame me?

Men innan Guitar Hero bjöd gårdagen på grillning och TP på Kilallén. Som vanligt hade jag och Sumana dålig tidsuppfattning och kom för tidigt. I jakt på bröderna Wahlström ringde vi på varenda dörr, och råkade väcka en sovande Christian. Medan vi väntade så studerade vi det mystiska paraplyet som hänger i taket. Why, oh why?

Sen blev det fotboll och mys i en liten park (med lekplats!). Dock ingen fotboll för min del, I suck! Tyvärr blev det dock ingen längre stund, David sträckte ljumsken och Jocke ville hellre läsa sitt "livstilsmagasin för män och kvinnor". Så vi grillade istället.

Föga förvånande så blev det katastrof när Izabelle närmade sig grillen. Men man måste ändå ge henne cred för hennes tålamod. Jag vet inte hur länge hon försökte få fyr på grillen men jag ljuger nog inte om jag säger en halvtimme (antagligen var det längre, ni vet, jag och tidsuppfattning =p).

Efter ett tag blev det kallt och vi flyttade in för att spela TP. Jag upptäckte att jag suger på allmänbildning och Tove fick äntligen använding för sitt läsande av skvallertidningar. I bakgrunden var Eurovision i full gång och vi såg väl bara runt fem bidrag men det var faktiskt nog. Roligast var killen på rullband, wtf liksom!?

Sen delade vi upp oss, de som faktiskt ville se Eurovision och de som inte ville. Vi som valde att inte tortera oss själva spelade, som tidigare nämnt, Guitar Hero. Tove var lätt bästa trummisen, men överskottsenergi som inte var av denna värld (vilket sedan tog ut sin rätt =p). Men när vi skulle spela VinterNollTvå med Kent, fick David "psykbryt" (för att använda hans eget uttryck) och stängde av Xboxet. 

Han förselog att han istället skulle visa Wolverine, och jag var ju inte den som sa nej. Det såg skitkul ut!! Jag vill oxå!!! Övervåld ftw!! Olyckligtvis skulle jag och Sumana dra då, så jag hann inte se så mycket, men jag gillade det jag såg.

Självklart missade vi 3:an, men typ en minut eller nåt. Vi såg den stå vid hållplatsen med det fanns inte en chans att vi skulle hinna. Så vi gick in till stan. På vägen stannade en kille och fråga om vi visste var Eurostop Hotell låg. Vi hade ingen aning. Han fråga om vi visste var A6 låg. Det gjorde vi ju. Vi visade åt vilket håll och uppskattade hur långt det var. Han tyckte det var "oflyt" (ett ord som han upprepade x antal gånger) men gick sedan vidare, antagligen mot A6.

Från Rådhusparken tog vi 1an till Katolska kyrkan och gick sista biten hem. Det var förvånadsvärt varmt ute för att vara så sent, är det sommar tro? Väl hemma slängde jag mig framför TVn men konstaterade att det inte fanns något kul och se och gick och lade mig istället.

Imorse vaknade jag, som alla andra söndagar, av de där jävla kyrkklockorna!! Måste de ringa så tidigt? Hello! People are sleeping, dammit!

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Popeye

Du får komma och spela Wolverine när du vill! :D Bara att säga till så kan du få testa på lite fet überslakt ;)

2009-05-18 @ 13:58:23
URL: http://planetpopeye.blogspot.com/
Postat av: Anonym

All those years of Veckans Nu finally paid off!!

2009-05-18 @ 22:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0