We want YOU

Idag var jag på första studentambassadörsuppdraget, i Ulricehamn. Kom till skolan 20 över 7, ungefär en halvtimme innan jag skulle vara där. Jag är inge bra på att uppskatta hur lång tid det tar att gå. iPoden var slut på batteri så jag fick vänta i tystnad (var ju typ ingen annan där vid den tiden).

Förutom jag så var det tre andra studenter, Linnes från IHH, Jakob från JTH och Sofia från HH. Sen hade vi en chaufför också, Gerd. Jag fick sitta fram på vägen dit och hjälpa Gerd att lista ut hur GPS:en funka. Den var inte alls svår att förstå men hon kanske inte var så van vid tekniken.

Det tog inte så lång tid att ta sig till Ulricehamn, drygt 40 minuter. Klockan 20 i 9 började vi ställa upp vår monter och lägga fram alla kataloger. Sen var det bara att vänta på att eleverna skulle komma.

Vi hamnade tyvärr lite dumt till, inne i ett klassrum, som man inte riktigt lade märke till om man inte undersökte saken närmre. Så under hela tiden vi stod där kom det inte så många elever, men jag blev iaf av med flest kataloger =)

Vi gick på lunch i omgångar och jag och Jakob gick först. Vi var nära på att gå vilse. Allt såg likadant ut och det var helt öde så vi tänkte att vi gått fel. Men till slut kom vi iaf till matsalen. Det bjöds på någon slags kasslergryta med ris. Det var okej, för att vara skolmat. Vi slog oss ner vid ett bord och fick genast sällskap att studenter från Lund och Göteborg.

Efter att ha snackat lite med dem (och konstaterat att vi fick minst pengar av alla där!!) gick vi tillbaka ner så att Sofia och Linnea kunde äta. Efter lunch kom det ganska mycket folk under en period men sen tunnade det av rejält. De sista 45 minuterna kom inga alls =(

10 i 2 började vi packa ner våra grejer och vi lämnade skolan vid 2. Resan hem gick fortare, kändes det som, men jag kan ha dåsat till lite, där i baksätet, haha. Man blev sjukt trött, även om man inte gjort så mycket. Fast det är jobbigt att inte få sitta, så det kanske är därför man blir så trött.

På väg hem från skolan tänkte jag ta bussen för jag var så grymt trött men det var 13 minuter kvar så jag orka inte vänta. Slängde mig framför TV:n när jag kom hem och har befunnit mig där sen dess. Har lite ångest för att jag inte pluggat idag men jag får ta igen det imorron och i helgen.

Dagens kommentar (från mässan på Ulricehamn): "Har ni typ något CSI-program? Att man analyserar och sånt"

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

oj, synd att ni va de som fi fick minst pengar.

"CSI-program" haha. =P

2009-03-05 @ 00:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0