WAR!

Vi var på SAAB Training Systems idag. Anledningen var att vi skulle göra en fältstudie om deras kommunikation- och informationsarbete. Jag hade ingen aning om vad de sysslade med där. Jag gjorde kopplingen SAAB - bilar. Det visade sig att det inte alls stämde. För att citera kommunikationschefen så sysslar de med "laserdoom, fast på riktigt". Det säger ju kanske inte er så mycket men vad de gör är att utveckla träningsgrejer som kan användas för att träna soldater.

Först kom vi en i en slags utställningshall där han visade upp alla prototyper på vapen som de använder. Allting fungerar med laser och radiovågor typ. Allt jag kunde tänka på var typ Crackdown, hehe. Sen gick vi ut på en balkong (typ) som vette ut mot ett stort fält med ett par bondgårdar längre bort. Det var tydligen "slagfältet". Haha, kan bara tänka mig vad skumt det måste kännas om en bonde typ är ute och åker med en traktor och så kommer massa soldater springande. Men jag antar att de är förvarnade och har gett tillstånd. Taskigt annars =p

Sen fick vi gå ner till fikarummet där vi ställde massa frågor. Det hela tog ungefär en timme och vi fick massa material till seminariet och rapporten så det är ju bra. Sen när vi skulle hem körde vi åt fel håll på motorvägen och det tog jättelång tid innan vi kunde svänga av och vända, haha, men till slut kom vi hem, eller ja, till skolan.

Sen jag kom hem har jag bränt mig på tungan, klämt tröjan i dörren (fråga inte!) och skurit mig på ett papper. Har inte riktigt turen med mig idag...

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

Aa vill me att de ska bli sommar snart, iaf lite vår nu. Låter spännande de där ni va på.

Stackare, din otursdag kanske e ons den 18e ist för fre 13e..

2009-03-18 @ 18:40:32
URL: http://sumana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0