Fun Friday

Satt och pluggade igår, hade allmänt tråkigt. Då fick jag ett sms från David. Frågan som ställdes var om jag skulle med till kåren. Hmm, funderade jag. Plugga eller kåren? Svårt val =p

Så jag hoppade in i duschen, åt en macka, fönade håret (samtidigt som jag hade två konversationer på msn, multitasking på hög nivå). Pratade med Izabelle också och hon bestämde sig för att hänga på =)

Jag kom in till stan tidigare än jag trodde, bussarna gick i tid för en gång skull! Så jag gick in och värmde mig hos Izabelle medan hon höll på att göra sig klar. Hon var allmänt snurrig, haha, men hon hade varit vaken sen 6 plus att hon kört bil i sex timmar så hon hade all anledning att vara det också =)

Vi gick till Kilallén där första förfesten var. Vi kom runt halv 7, fast det kändes som att vi aldrig skulle komma fram. Där spelade vi Lips, behöver jag nämna att jag fortfarande är obesegrad?

Efter en dryg timme fortsatte vi till Frasse och Teo. På vägen dit tappade vi David för en stund men han kom ikapp oss sen =p

Hos Frasse (Teo var inte hemma) var det inte jättemycket folk men det kom fler allt eftersom. Jag satt och snackade med Sandra ett tag om tatueringar och praktik. Efter det råkade jag göra en dum grej, hehe. Jag visade Izabelle "klappleken" (ni vet, man slår först på knäna, sen ena handen, sen andra handen och sen båda händerna, och sen om igen). Men när jag gjort det så ville alla som satt i närheten också testa. Så det blev någon liten "mini-turnering" om vem som kunde hålla på längst utan att fucka upp. Jag vet inte hur länge vi höll på men man fick jävligt ont i händerna, haha!

Sen började folk dra till kåren och vi skulle också gå men så fastnade vi (jag och Izabelle) i hallen och började snacka med en av Frasses vänner från Stockholm. Vi diskuterade KY-utbildning kontra högskolestudier och massa annat. Vi upptäckte efter ett tag att typ alla andra hade gått och bestämde oss för att vi också skulle gå så det inte blev fullt på kåren så vi inte kom in.

Så jag och Izabelle traskade tillsammans till kåren medan jag sjöng en fransk sång som handlar om plantering. I mitt dåvarande tillstånd kom jag bara ihåg refrängen så det blev lite tjatigt, så jag sluta.

Lyckligtvis kom vi in på kåren utan problem och där hittade vi David, Christian, Alex, Jens, Patrik, Hiba, Sandra och alla andra som vi "tappat bort" på förfesten. På dansgolvet var det okej musik i början men sen blev det lite väl mycket svenskt och schlager så vi gick ut en stund. Där träffade vi Joel (som var en av dem som var med på klappleken). Medan vi stod i toakön fortsatte vi med den där jävla leken och för at göra det ännu svårare skulle vi blunda också. Det gick verkligen inte bra kan jag säga =p

Lite senare letade vi oss ner till dansgolvet igen och hittade gänget igen. Där blev vi sedan kvar resten av kvällen. Vi dansade kycklingdansen, hoppa-upp-och-ner-dansen och alla andra man kan hitta på in the heat of the moment.

När det blev dags att bege sig ville jag inte gå hem själv så jag följde med Izabelle hem och sov på hennes soffa. Den var riktigt bekväm för att vara soffa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imorse vakna vi runt 11. Jag tog bussen som gick vid 12. Alla kollade snett på mig när jag gick på bussen. Kanske för att jag hade blåa overallen på mig och gårdagens smink utkletat i typ hela ansiktet. Men jag orkade inte bry mig om det. Jag såg helt okej ut för att vara dagen efter, så det så!

Jag gick av en hållplats tidigare så jag kunde handla frukost på Statoil, hehe. Blev en färdig macka, kyckling med curry, yummy! En flaska vatten blev det med =)

När jag kom hem och drog av mig overallen fick jag se att klappleken hade satt sina spår. Båda knäna helt blå av massa små blåmärken. Jag slog visst hårdare än vad jag trodde =p

Summering: Lätt roligaste kvällen på länge =)

Dagens kommentar (från igår): "Shh... Use your indoor voice"
"Vi är ju för fan utomhus!"

VaNiLLa


Kommentarer
Postat av: Maria

ååååååh, vad jag saknar er....och kåren ;)

2009-03-07 @ 16:52:11
URL: http://mariakallgren.blogg.se/
Postat av: Sumana

Åh, så roligt.

Bra att du sov över hos Izabelle.. Inte bra å gå hem sj.

2009-03-07 @ 18:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0