Searching for an identity

Det är ju det man gör i tonåren. Försöker hitta sin stil. Och ni ska veta att jag letade efter min, det tog bara ett tag. Jag ska visa er några av de stilar jag genomgick innan jag hittade min nuvarande (om det nu är den slutgiltiga...). Enjoy!


Jag hade (som de flesta) en emo period. Här var det Kent som gällde stenhårt. Vinter Noll-Två, liksom...


Men jag tröttnade och blev blond igen (yes, I'm a natural blonde). Fast jag lyssnade iofs fortfarande på Kent, men det blev lite punk rock också.


Sen blev det svart hår IGEN! Men den här gången var det inte riktigt emo, utan lite mer soft rock. P.O.D. var stora idolen under den här tiden. We are the youth of the nation!


Jag kände att jag inte var hardcore nog att kalla mig hårdrockare. Det fixades med en piercing. Oh, how I miss it...


Men sen hoppade jag av vägen till hårdrockare och hade en skate period. Bam Margera var min hjälte och cky var självklart favoritbandet (vilket det är än idag).


Sen klippte jag av mig (nästan) allt hår och bestämde mig för att börja skapa egen musik. Det höll i ungefär två dagar, haha!


Sen blev jag blond IGEN. Tänk vad mitt hår fått utstå... Under den här perioden ville jag "inte vara som alla andra". Fast sen var jag det iaf, hmm, svårt det där...


Men inte långt därefter blev håret brunt och en tatuering införskaffades. Nu var jag tillbaka på spåret när det gällde rocken. Saliva, Nickelback och Linkin Park dominerade under den här tiden.


Sen försökte jag mig på cute rocker...


Och sen crazy rocker...


Och slutligen mysterious rocker.


Och det här är jag nu!

Den här bilden sammanfattar ganska bra hur jag tycker att jag är just nu. Mina passioner är tv-spel och musik. Jag är lite galen ibland, och känner mig inte lika bortkommen och malplacerad som jag gjorde i gymnasiet. Jag har hittat mitt kall här i Jönköping och skulle inte vilja byta det för något i världen =)

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Maria

vad nice att du trivs så bra både med dig själv och Jönköping :) det är så det ska vara.

2009-03-10 @ 10:12:52
URL: http://mariakallgren.blogg.se/
Postat av: Sumana

Haha, roligt att se de olika stilarna. =)

2009-03-10 @ 15:14:30
URL: http://sumana.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härlig liten "best of"-samling där :) Gillar fram och tillbaka-köret med håret hehe :) Härligt att du trivs i jkpg, denna vackra stad :D

2009-03-16 @ 18:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0