BAD idea

Jag har funderat på mitt problem att ta mig ur sängen på morgonen och tänkte att jag hade listat ut den absolut bästa idén.

Det allra vanligaste problemet är att mina väckarklockor helt enkelt bestämmer sig för att inte ringa (tro mig, det har hänt tre gånger). Så numera ställer jag alarmet på mobilen istället.

Mobilen har inte svikit mig än så länge, men problemet är att jag inte alltid hör den förrän det är för sent så att säga. Så jag testade att ställa alarmet på flera olika tider vilket förbättrar mina odds att höra den. Men det verkar inte som att det hjälpte nämnvärt.

Så då satt jag igår och funderade på hur jag skulle göra för att inte sova bort hela lördagen eftersom jag behöver den till att plugga. Jag kom på den briljanta (men inte revolutionerande) idén att helt enkelt byta alarmsignal till något som lät mer. Jag tänkte att det måste vara något som verkligen inte går att sova igenom.

På min dator gick jag igenom massa ljudfiler och hittade den perfekta alarmsignalen, sirenen från Silent Hill. Den är högljudd, creepy as hell och ger genast en massa hemska associationer som man inte kan sova bort. Sagt och gjort ställde jag mobilen med den nya signalen inställd.

I morse vaknade jag så till den hemska sirenen. Så här i efterhand vet jag inte om det var den allra bästa idén. Visst, jag vaknade ju men jag hade känslan av appending doom hela morgonen i stort sett. Jag får hitta en annan signal tror jag...

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0