Good ol' Norrköping

Har nu varit hemma i tre dagar men inte skrivit nåt alls, fy på mig. Hur som helst kan jag ju dra igenom helgens händelser lite snabbt.

Torsdag: Efter att ha städat hela lägenheten grundligt och tvättat all smutsig tvätt, kom päronen runt kl 18 på kvällen. Hemresan blev alltså förflyttat en dag, skulle ju åkt hem på fredagen men tydligen skulle det bli dåligt väder. Men jag var lika glad för det =) Åt middag på McDonalds, vet fan inte när jag åt där sist, länge sen iaf. På vägen hem lyssnade vi på radio och vilken låt kommer om inte U can't touch this!! Jag trodde nästan att någon skämtade med mig, haha. Kom iaf hem till goda gamla Norrköping runt 21 på kvällen, fortfarande ljust ute, gotta love the summer =)

Fredag: Sov grymt länge, man bli trött av att åka bil. I stort sett hela dagen spenderades med syrran framför Guitar Hero. Senare på kvällen joinade hela familjen plus syrrans pojkvän. Till och med mamma spelade, hör och häpna!! Riktigt mysigt faktiskt.

Lördag: Vaknade kl 6 på morronen och var överdrivet pigg. Så pigg, faktiskt, att jag inte kunde somna om. Så jag gick upp och kolla på TV men som vanligt var det bara TV-shop på varenda jävla kanal. Så det fick bli film istället, närmre bestämt Wall-E. När filmen var slut hade päronen vaknat och det blev frukost. Sen bestämde vi oss för att hitta på något, men hade inga idéer så vi bara tog bilen och åkte. Så småningom hamnade vi i Skönero (tror det stavas så) som låg typ en bit efter Valdemarsvik. Där fanns en köttbutik som päronen var intresserade av. Det var inte så stort men det fanns en hel del saker. T.ex. potens-senap. Just det, potens-senap!! (make your own joke!)

På kvällen blev det bio med pappa, Terminator Salvation! Hade hört från en del personer att filmen inte var så bra, men brukar inte låta sånt påverka mitt omdöme. Jag kan ju bara säga så här; de som sa att filmen inte var bra måste antingen varit höga eller typ sovit igenom halva filmen. Den var ju helt underbar!! Riktigt bra, för att vara en fyra liksom. Action i stort sett hela tiden och många robotar. We like them robots =)

Men det kommer mer! När vi sedan kom hem till mamma igen blev det ännu en film, Babel som gick på TV. Den började lite segt men tog sig efter ett tag. Vi satt och diskuterade möjliga plot twists och hade rätt på många av dem, hehe, yey oss!

Söndag: Idag sov jag också länge. Har packat upp idag också, about time =p Och just nu gör jag inget spec. Tyvärr är det något jippo i Ljuraparken idag. Lasse Berghagen kommer dit och har typ allsång med alla pensionärer eller nåt. Mamma har bjudit över en väninna och de ska sitta på balkongen och lyssna (det kommer höras ända hit). Jag tror jag avstår, faktiskt. Får hitta på något annat skoj; typ skriva, läsa, spela, se på film, möjligheterna är oändliga... typ =p

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Maria

Lasse Berghagen verkar vara överallt. han var i Alingsås i fredags och hade allsång här, haha. men då var jag i din hemstad ;)

2009-06-14 @ 15:24:37
URL: http://mariakallgren.blogg.se/
Postat av: Sumana

Haha, Berghagen. Visste inte att han skulle komma till stan, såg lite på Sommorkryset igår, han var där åxå. Som Maria sa, han är överallt.

Duktig du är som har packat upp,. jag har inte gjort det än.

Såg aldrig på Babel, mamma å pappa såg den, va den bra?

2009-06-14 @ 21:47:07
URL: http://sumana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0