Move your body

Jaha, idag var det då äntligen dags för studentambassadörsutbildningen. Det började me lite allmänt om alla program (lärarutbildningen, MKV och IA) och typ vilka frågor som kunde komma upp och hur man skulle svara på dem.

Sen skulle vi tydligen ha en drama-lektion =O Till att börja med skulle vi bara gå runt i salen. Armarna hängades vid sidan och bara gå. Sen skulle vi gå med huvudet nerböjt och kolla i marken. Efter det skulle vi såklart göra tvärtom och gå med huvudet högt. Efter det skulle man alternera mellan att söka ögonkontakt med andra och att undvika det.

Emellanåt så stoppades också musiken och man skulle visa den känsla som läraren ropade ut. Det var typ tuff, blyg och sånt. Tur att Roobs och jag har "lekt" den leken med kameran =p

Efter denna... ja, övning fick vi sätta oss ner och fick reda på varför vi gjort det vi just gjorde. Det handlade såklart om kroppsspråk. Det är ju viktigt med kroppsspråk när man talar inför publik. Vi fick en del tips men helt ärligt så kunde man ju redan allt det där, men det är väl bra med en liten reminder antar jag.

Sen skulle vi bara prova ut de tröjor vi ska ha under våra uppdrag. Efter utbildningen traskade jag iväg till Hemköp med Izabelle som sällskap en bit på vägen. Bussen var seg och jag orkade inte vänta så jag gick hem i kylan =(

Nu sitter jag och försöker klämma in lite mer kunskap i min redan proppfulla hjärna. Jag vet inte om det funkar något vidare. Det återstår att se. Men jag är iaf glad, för jag fick VG på comtech-kursen =)

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

Hur såg tröjorna ut? Hoppas de e snygga iaf.

Stackare att gå hem i kylan =/

Vill me få mitt resultat på den kursen...Grattis btw!

2009-01-15 @ 22:59:21
URL: http://sumana.blogg.se/
Postat av: Maria

Grattis till ditt VG, vad härligt! :)

2009-01-16 @ 04:45:36
URL: http://mariakallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0