Got milk?

Oh my! Gårdagens asså. Jag trodde jag aldrig skulle få mat. Låt mig få berätta.

Hela grejen började egentligen i förrgår. Jag blev sugen på paj av någon anledning och bestämde mig för att göra just paj nästkommade dag (alltså igår). Men när jag var och handlade på Hemköp så upptäckte jag att de inte hade burkskinka där, och det måste man ju ha i en paj! Men jag tänkte att det kan jag ju köpa imorgon efter skolan.

Senare samma kväll (onsdag) insåg jag när jag satt och bläddrade i min kalender att jag hade ett ambassadörsmöte på torsdagen också mellan 17 och 19.30. Men jag tänkte att jag hinner åka upp till Netto mellan föreläsningen och mötet. Det är ju ändå två timmar.

Torsdagen började med grupparbete från klockan 10 för att sedan leda vidare till föreläsningen klockan 13. Så när föreläsningen äntligen var slut vänder jag mig om och ser Ebba Sundin (en av våra lärare) och minns plötsligt ett mail vi fick i veckan. Vi ska stanna kvar efter föreläsningen och göra en utvärdering av A-kursen. Hur kunde jag ha glömt!? Men, men tänkte jag, det tar väl inte så lång tid...

20 minuter senare stod Sumana och jag redo att cykla iväg till Netto. Väl där köpte jag burkskinka, ägg och ost. Jag kom hem och lade in allt i kylskåpet och kollade på klockan. Panik! På något konstigt sätt hade klockan blivit 16.30 och jag hann inte äta något förutom en macka utan pålägg.

Iväg till skolan i all hast och till mötet. Det var en väldigt intressant föreläsning men jag satt längst fram med en kurrande mage. Det var inget bra =/

Självklart drog det ut på tiden så jag kom inte därifrån förrän 19.40. Vid den här tidpunkten var jag väldigt hungrig och tanken på att gör aen paj och vänta på att den skulle bli klar var inte jättekul, men jag hade inget annat hemma så det var bara att cykla hem och börja.

Till en början gick allt bra. Degen blev jättefin och precis lagom mycket. Medan jag väntade på att ugnen skulle bli varm tänkte jag göra äggstanningen. Jag slog upp receptet i kokboken och tog fram ägg och mjöl. Men vänta lite! Saknas inte nåt? Jo, mjölk! Hur kunde jag vara så glömsk!!! Och ingen av mina roomies hade heller mjölk!

Jag var nära att ge upp där och då. Men så slängde jag på mig jackan och mössan och cyklade ner till Statoil och köpte den där jävla mjölken! Jag cyklade uppför hela backen och dog nästan på kuppen men jag var förbannad och hungrig. Efter att alla ingridienser blandats ihop och skinkan och broccolin lagts ut över pajen, hällde jag över äggstanningen och stoppade in hela härligheten i ungen. Den skulle stå i 30 minuter! Snacka om att jag var hungrig.

Eftersom jag var på lite dåligt humör tänkte jag att det säkert skulle gå åt helvete med pajen och att det skulle brännas fast eller att den aldrig skulle stanna. Men efter ungefär 30 minuter tog jag ut den och den var helt perfekt. Den hade helt stannat, var inte bränd och fastnade inte i formen. Och den var god också!

Så jag satt i köket och åt min paj klockan 21.30. Den som väntar på nåt gott, ni vet =)

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0