Fuck the silver, let's go straight for the gold

Gårdagens spelkväll blev riktigt lyckad, trots ett litet missöde =/

Hur som helst bestämde vi oss iaf för att göra pizza så jag, Sumana och Tove begav oss till Netto och handlade all ingridienser och det blev även lite chips och efterrätt i form av marängswiss. Yummy! På väg tillbaka hem till mig kom vi lagom till busshållplatsen när Izabelle kom (även om hon gick av lite för tidigt, hihi).

Sedan ockuperade vi köket ett bra tag. Vi gjorde pizza, spelade frågespel och diskade. Jag var typ sämst och Tove briljerade med sina kunskaper. Men jag tänkte att jag skulle kicka deras asses i Guitar Hero.

Men det skulle snart visa sig att tekniken motarbetade mig. När jag skule slå på TV:n funkade inte fjärrkontrollen. Jag tänkte att batterierna antagligen var döda och sprang ner och lånade nya av Åsa. Efter att ha bytt de lila batterierna mot de guld-bruna återstod tyvärr problemet. Och min TV är inte så smart att man kan gå till AV-läge utan fjärrkontroll. Vilket i sin tur innebar att  vi inte kunde spela Xbox360 eller PS3. Trots att jag innerst inne visste att det var kört försökte jag ändå lösa problemet, leta efter dolda knappar och googlade svar, men förgäves.

Efter att ha surat ett tag bestämde jag mig för att det inte var hela världen. Det kommer ju fler tillfällen. Så vi drog fram en kortlek och spelade "Tecknet", den riktiga versionen den här gången =) Jag och Sumana vann!! Woot for us!

Sen spelade vi det där frågespelet igen och jag vann inte då heller =/ Men jag är inte en dålig förlorare (ehhhhhh...). Innan jag visste ordet av det var klockan 1.30 och Izabelle och Tove skulle till bussen och Sumana hem till sig. Nere i köket hade Åsa skrivit en lapp att vi skulle vara lite tysta eftersom hon skulle upp tidigt och jobba, vilket vi respekterade. Ungefär 3 sekunder efter att vi läst lappen gick Izabelle rätt in i Toves IKEA-påse och en tyst skrattattack utbröt mellan oss.

När de gått och jag kommit upp till mitt rum igen upptäckte jag att det var massa chips och godis kvar. Jag som tyckte vi ätit så mycket! Men, men, helgen är ju lång =)

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Maria

vad myyyysigt! :D jag är på nästa gång ;P tecket, hahaha! fyr-manna-kotte heter det ju ;D

2009-01-24 @ 23:25:43
URL: http://mariakallgren.blogg.se/
Postat av: Maria

tecknet*

2009-01-24 @ 23:26:08
URL: http://mariakallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0