"Får jag lukta på ditt hår?"

Damn, I'm tired! Sovit tre timmar i natt men det var det värt.

Kvällen började med förfest hos Izabelle, nere i stan. Till en början var det bara jag, Izabelle, Sumana och Tove. Vi hade rätt kul för oss själva. Vi spela "Kotten" som var typ en annorlunda variant av "Tecknet". Efter att tag började det komma lite internationella studenter. En rolig sak var att en kille, Mike, var med när vi spelade "Hej Knekt". Efter ett tag frågade han efter Hanna. Vi bara "Ehh... Hanna?". Tydligen var Hanna hans kontaktperson och han hade tydligen trott att vi kände henne. Så han var alltså på fel förfest! Stackarn!

När alla kommit var vi femton stycken (!) i en en-rummare (!!). Det var rätt trångt men vi fick plats allihop (även om en del satt på golvet). Det var folk från olika delar av världen bl.a. Sydkorea, Italien, Japan, Kina och Slovenien (tror jag).

Runt 21.30 var det dags att ge sig av till kåren. Vår förhoppning var att komma dit innan 22 eftersom det är gratis då. Men så tänkte typ alla studenter i Jönköping och självklart var det kö. Fast det kostade bara 40 spänn så det sved inte så mycket.

Inne på kåren var det fullt ös. Tydligen var det sista insparksdagen för Hälso så det var packat med folk. Överlag var det ganska dålig musik. Eller inte dålig men svårdansad. Eller jo, en del var dålig.

En paus i dansadet och vi hamnade i baren. Det blev tequila-shot. Kan inte säga att det smaka mycket men det är väl mer hela grejen som är det roliga typ. Lite senare blev det en Baylies-shot för att få en god smak i munnen, haha.

Tillbaka på dansgolvet inträffade en ganska rolig sak. Jag, Sumana och Tove dansade när två killar kommer emot oss och försöker dansa med oss. Sedan börjar de känna på Toves hår och ger henne massa komplimanger som typ "Asså, seriöst, du har så himla fint hår". Vad säger man till det liksom? Tack? Men den blev det ännu mer bisarrt när han frågade om han fick lukta på det (!!!!!!). Och han gjorde det också! Verkligen drog in doften liksom! Som tur var nöjde de sig med det och gick sedan. Sjukt asså...

Lite senare gick Tove och Sumana och jag stannade kvar. Vi dansa lite, prata med några i klassen (de få vi kunde hitta) och innan vi visste ordet av var klockan närmre 2 och stängningsdags.

2.30 var jag hemma. Efter att ha sminkat av mig gjorde jag en macka som jag åt på vägen upp till vinden. Sen slängde jag mig i säng men somande inte direkt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

7.00 ringde klockan i morse och jag funderade då starkt på att stänga av klockan och bara somna om. Men jag hittade en uns självdisciplin och drog mig ur sängen ungefär en kvart senare. Lite fil var allt jag åt och sen direkt till skolan.

Vi blev indelade i grupper idag, som vi ska göra projketet i. Varje grupp hade en "photoshop"-expert och denna någon var jag =) Alla grupper hade också en internationell student, vi fick en som hette Elena från Tjeckien. Till vår lättnad pratade hon bra engelska. Blir lite lättare så.

Efter skolan gick jag, Sumana, Tove och Izabelle till Kaffé Paus och åt lunch. Det blev taco-tallrik. Den satt riktigt fint kan jag säga =) Vi planerade också in en spel/myskväll imorron hos mig. Det blir Lips, Guitar Hero och Scene it. Och så massa onyttigheter förstås =p

Nu ska jag se Hjärnstorm. Jag är ju trots all media-tjej, haha.

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Maria

ååååh, nu vill jag också vara i jkpg när jag läser om alla mysiga händelser.

2009-01-22 @ 23:06:13
URL: http://mariakallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0