Shut up

En del saker är bra konstiga. Som idag, när jag åkte buss ner till stan för att lämna in min analys i skolan. På bussen var det ganska mycket folk så jag stod upp, ganska långt fram i bussen. Som i alla bussar fanns det en skylt som visar hur många passagerare det får vara max på den. I just den jag åkte i fick man vara 92 passagerare. Inte för att jag tror att det skulle gå och trycka in 92 pers i den bussen men det var inte det jag tyckte va konstigt. Precis under stod det "Samtal med föraren under körning förbjuden". Varför? undrar jag då. Kör han av vägen om jag råkar parat med honom? Har han inte simultanförmåga nog att både köra och prata? Eller är det bara för att han ska slippa prata med jobbiga människor (för vi svenskar vet ju hur hemskt det är att prata med folk vi inte känner)?

Dagens andra konstiga sak hände när jag gick från skolan och vidare till Hemköp. Självklart hade jag iPoden med mig. När jag kommit ungefär halvvägs börjar den krångla (i vanlig ordning). Men till min iPods försvar var det inte den som krångla utan hörlurarna. Ljudet försvann i vänster hörlur och blippade mellan att ha ljud och inte ha det. Jag kollade om sladden kanske satt löst eller så men det var som vanligt. Efter lite fixande och trixande upptäckte jag att om jag hade höger armen sträckt längs med sidan funkade ljudet på båda sidor, men så fort jag lyfte armen försvann det (!). Så jag fick gå med armen stel intill sidan och såg säkert jättedum ut.

En glad nyhet är att jag fixat mitt virusprogram nu. Eller... egentligen inte. Jag har ett nytt nu, Norton. Vi har haft det förut hemma och jag älskar det. Så jag installerade det och tog bort Norman för det vägrade att fungera, även fast jag reparera det. Så nu är datorn skyddad igen =)

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

Mina lurar till iPoden har me blivit lite knäppa, eller det kastrade lite i dem, fast ja tror de försvann sen. Bra att du fizat virusprogrammet,har me Norton.

2009-02-12 @ 17:59:30
URL: http://sumana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0