Je pense il est... bleu?

Projektarbete stod på menyn idag (jag måste sluta med töntiga uttryck!). Klockan 9 satt jag och väntade i cafeterian och en efter en droppade min grupp in. Dagens uppgifter var att komma på ett konkret koncept att jobba efter och börja fundera på hur själva utställningen ska se ut. Just nu har vi två förslag och jag fick till uppgift att göra dummys till på fredag då vi ska ses igen. Jag är redan klar =p

Efter att ha ätit en lättare lunch på skolan begav vi oss allihop till Jönköpings Länsmuseum. Där skulle vi kolla på två olika utställningar som vi sen ska diskutera på Ping Pong.

Den första utställningen var helskum. Alla bilder var abstrakta och hade konstiga namn. Bäst  var ändå en tavla som var helt blå. Bara, helt blå. Inget annat. En treåring skulle kunnat göra en exakt likadan och ingen skulle märka någon skillnad. Vi gick mest omkring och dissade varenda tavla =p

Den andra utställningen hittade vi inte. Eller vi hittade en men vi vet inte om det var rätt utställning. Dåligt skyltat var det och ingen fanns det att fråga heller. Men det var typ "vanliga" tavlor, typ Carl Larsson och John Bauer. Jag vet inte om jag blev mycket klokare...

Sen blev det en sväng till HM med Sumana för jag var tvungen att köpa nya vantar. Jag vet inte hur men jag lyckades slarva bort både mössan och vantarna idag, antagligen nånstans på skolan. Jag var dödssäker på att de låg i väskan men icke =(

Och så har jag beställt biljetter hem. Jag åker på fredag (tyvärr inte imorron som jag hade velat) och kommer tillbaka måndag morgon. Me so happy!

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

Hoppas att de va rätt utställning då. haha.

2009-02-04 @ 18:25:58
URL: http://sumana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0