Helgen so far

Ja, jag har lyckats hinna med en del.

Igår var jag på Kilallén (hela långa vägen på andra sidan stan) på spelkväll. Jag irrade runt ett tag och försökte hitta rätt nummer. Adressen var Kilallén 8. Jag hittade 2, 4 och 6. Men sen blev det en annan väg helt plötsligt! Men efter att ha fortsatt en bit till och sedan svängt av lite så hittade jag rätt. När jag kom dit var vi först i Davids rum där han, Christian, Alexander och Jocke var. De var mitt uppe i att spela Street Fighter och låsa upp nya karaktärer. Senare visade det sig dock att de gjort det i önödan =p

Sedan bestämdes det att vi skulle flytta över alla konsoler och allt till Christians rum eftersom han hade projektor. Jag blev grymt avundssjuk. Tvspel gör sig mycket bättre när de tar upp en hel vägg. Där fortsatte vi med Street Fighter fast vi körde vs istället. Jag fick spö så det sjöng om det men jag lyckades vinna en gång över David och göra en Sonic Boom så jag är nöjd =) Nästa gång ska det gå bättre.

Efter ett tag bytte vi till Wii (som var premiär för min del). Först testa vi Wii Sports. Jag testa bowling, det gick dåligt, hehe. Medan vi höll på kom Anna. Men hon tyckte bowling var tråkigt så då körde vi Street Fighter igen. Fast jag tror inte hon inte uppskattade det heller, haha.

Men hon och Jocke gick ganska kort efter det och Patrik kom i deras ställe. Då spelade vi lite Guitar Hero World Tour, där jag sjöng till System of A Downs B.Y.O.B. Den var ganska svår men grymt rolig. Sedan blev det Lips där jag briljerade med mina sångkunskaper, haha (men jag har ju övat rätt mycket =p). Sedan följde Super Smash Bros Brawl, där jag förlorade rätt ofta men jag fatta inte riktigt kontrollen förrän sista gången vi spela, haha.

Till sist körde jag, Christian, Alexander och Patrik Bomberman. Jag lyckades dock bara vinna en match och jag bombade oftare mig själv än de andra, men hey!

Sen blev klockan mycket och jag begav mig hemåt. Det var kaos vid Juneporten! Taxibilar blockerade vägen och vi körde nästan på en av dem! Bussen tvärnitade och alla passagerare åkte en halvmeter framåt (inklusive jag). När vi sedan stannat vid hållplatsen tog det skitlång tid innan vi åkte därifrån. Dels var det en idiot som försökte gömma sig på bussen för ordningsvakterna och dels var bussen framför skitseg och åkte inte. Vår busschaufför blev helt galen och skrek och tuta. Det var verkligen ett kaos! Och till råga på allt funkade inte stoppknappen så jag fick gå fram till chauffören och säga åt honom.

När jag var nästan hemma halkade jag precis utanför huset. Jag fick skitont i foten! Jävla snö! Smält nångång! Sumana och jag bestämde också att vi skulle åka till A6 nästkommande dag (dvs idag). Vi bestämde oss för att åka runt 12 nångång.

Så min klocka ringde vid 10. Jag tänkte att jag kunde stänga av den och bara vila lite, inte sova, i ett par minuter. Jag vaknade fyra timmar senare!!!!!!!! Japp, klockan visade 13.59. Jag fick panik och satte igång mobilen för att se om Sumana hört av sig och för att slänga iväg ett sms. Vi bestämde oss för att åka ändå och jag sprang genast ner och fixa i ordning mig. Frukosten fick jag skippa för jag hade inget att äta :(

Jag träffade Sumana hos henne och vi gick till hennes hållplats. Där höll en unge på att tjuta ihjäl sig och några tog kort (inte på ungen asså). När bussen kom skrek ungen som en galning att han absolut inte ville åka buss och att han hatade sin pappa. Värsta jobbiga ungen! Som tur var höll han tyst under färden till A6.

På A6 var det massa folk (big surprise) men det var uthärdligt. Efter att ha ätit frukost/lunch på SOYA gick vi och kollade i en inredningsbutik som jag aldrig kommer ihåg vad den heter, på Åhlens och självklart på IKEA. Eftersom vi båda ska flytta snart måste vi ju kolla läget liksom =)

När vi skulle gå till bussen var det 40 minuter kvar och istället för att stå och frysa bestämde vi oss för att gå till Coop och handla lite läsk och annat gott till kvällen. Det var inte så mycket folk så vi tänkte att det skulle gå snabbt. Ack så fel vi hade! Det var typ bara tre kassor öppna och självklart hamnade vi i den segaste! Det tog sjukt lång tid så när vi skulle gå till bussen hade den redan gått och det var 40 minuter kvar till nästa buss! Då tänkte vi gå till nån affär och bara slökolla men klockan var 18 så allting stängde. Så fick stå och vänta i kylan i 34 minuter!

När vi äntligen kom hem var klockan nästan 19 och vi var hungriga så vi gjorde sallad och åt framför TVn. Det enda som fanns att se var typ Postkodmiljonären, yippie, liksom...

Eftersom vi vägrade att se Melodifestivalen kollade vi på film istället, 7 miljonärer blev det. Den var kul, för att vara svensk film. Resten av kvällen kollade vi på möbler på Internet. Sen gick jag hem och nu är jag här.

Imorgon ska jag till Kilallén igen och kolla på Oscarsgalan. Vem behöver sömn liksom?

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0