Combo-dodge-counter-roll

Okej, jag vill bara göra det helt klart för alla att jag älskar nya Silent Hill. Jag fattar inte vad alla snackar om som sa att det inte var bra och att de inte fångat känslan. Det kan ju inte bli mer Silent Hill känsla!!

Det enda jag kan kommentera är att de verkar ha satsat mer på combat-systemet i det här spelet jämfört med dess föregångare. Hela grejen ska ju vara att huvudkaraktären är en vanlig människa som inte kan några fancy moves eller ninja-styles. De ska knappt klara av att slåss utan bara hjälpligt.

Med Alex är det en helt annan historia. Inte nog med att han kan göra olika combo-attacks, han kan göra dodges och evasive rolls. Way too complicated för en vanlig människa. Jo, jag vet att han har varit med i någon form av krig och det är därför han är bra på närstrid men ändå. Det blir liksom inte lika mycket survival-horror.

En annan grej är att det kommer nya monster hela tiden. Den ena mer komplicerad än den andra. Och som om inte det vore nog, tror ni inte att de kan dodga och göra combos också! Det som är så speciellt med bossfighterna i de övriga spelen är att de inte är så vanliga och att monstrena är väldigt unika.

Men i Homecoming blir det inte riktigt samma sak när man kommer till en boss, för helt ärligt, känns det bara som ännu ett monster. Man vet liksom inte riktigt vad som är boss och vad som är vanlig fiende. Enda sättet att lista ut det är om man stöter på den igen så är det ingen boss.

Men, som sagt, jag älskar spelet och ångrar inte att jag la ut sjukt mycket pengar på det =)

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: http://promofunding.partners/webinar/

click here for the top no appraisal anywhere

2015-05-24 @ 19:15:16
URL: http://utah-mortgage-lending.pen.io/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0