Öl, någon?

Som vanligt oroade jag mig helt i onödan! Seminariet var ju ingen big deal, vi diskuterade inte ens texterna. Kom in på journalistik och objektivitet. Så det känns nice att ha det avklarat =)

Efter seminariet tog jag och Sumana bussen till A6. Vi kikade lite på iems (jag kom äntligen ihåg vad affären hette!) och IKEA. Hehe, där hände en kul grej. Vi gick och kolla på ett kök som de hade på visning. Vi öppnade lite lådor och skåp och i ett av skåpen hittade vi en Lapin Kulta (!). Vi var tvungna att ta kort för annars skulle ingen tro oss.


Liksom, vem fan ställde den där?!

För övrigt köpte jag två innerkuddar, en duschhylla, en stekpanna, en toalettborste, matlådor och burköppnare bland annat.

När jag kom hem blev jag sugen på att spela Prince of Persia. Jag hade tydligen inte spelat det sen i januari (!!). Jag klarade det också! Lite sjukt bara att sista bossen var den lättaste striden i hela spelet, känns inte riktigt rätt. Slutbossen, Ahriman, hade stulit ett move från Dahaka, nämligen tentakler från golvet (min mest hatade attack genom tiderna) men den var lättare att dodga den här gången =)

Däremot är jag lite tudelad om jag gillar slutet eller inte. *SPOILER* När Prinsen och Elika äntligen lyckas besegra Ahriman så måste Elika offra sitt liv för att innesluta "the corruption" och Ahriman med den. Prinsen bär sedan ut Elika och lägger henne på en altare (lite Shadow of the Colossus-vibbar) och vet vad han måste göra om han vill återuppväcka henne, samma sak som hennes far gjorde, släppa ut "the corruption" igen. Sagt och gjort, han hugger ner alla träd som har Ahrimans ande inuti sig. Elika återuppstår men världen är återigen en mörk plats. Sista scenen visar hur Prinsen och Elika omsluts av en sandstorm orsakad av "the corruption". Sedan kommer eftertexterna. MEN, precis innan eftertexterna låser man upp ett achievement som heter "To be continued..." så jag hoppas starkt på en uppföljare =) *SLUT PÅ SPOILER*

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0