Inte riktigt den perfekta fredagen kanske

Spenderade de första fyra timmarna av dagen till att försöka skriva ihop något vettigt till seminariet på måndag. Det gick sådär. Det känns som att frågorna inte riktigt går att föra över till texterna. Jag har två texter kvar att analysera, eller egentligen är det serier. Fattar inte riktigt vad de har med det hela att göra men whatever.

Tvättat har jag hunnit med också. Efter att ha fånstirrat på planschen som förklarar hur tvättmaskinerna funkar i några minuter lyckades jag få igång dem. Det visade sig lite senare när jag kom ner igen att räkneverket på dem inte alls stämmer så det var tio minuter kvar. Jag orkade inte gå upp igen så jag satt och kollade på när tvätten åkte runt, runt, runt...

Sen fånstirrade jag på nästa plansch som visade hur torktumlarna fungerade. Det var i stort sett samma princip. Tyvärr visade det sig att torktumlarna inte var så bra så det var bara två maskiner som blev torra. Resten fick jag hänga lite överallt i lägenheten för min tid var slut. Det var inte lite grejer heller! Nästa gång ska jag inte tvätta så mycket på en gång. Man lär sig nåt nytt varje dag.

När jag kom upp igen kände jag inte för att skriva mer på uppgiften men orkade inte läsa heller så jag bestämde mig för att kolla på en nätföreläsning. Det var ganska skönt att krypa upp i soffan framför datan och anteckna lite då och då. Det var plugg fast lite laidback liksom =) Fast på andra delen blev det lite osynk mellan bild och ljud men det gjorde inte så mycket, i just det här fallet var det ljudet som var det viktiga iaf.

Nu har jag bestämt mig att det är fredagskväll och att jag inte tänker plugga mer ikväll, så det så! Imorron ska jag försöka skriva klart seminarieuppgiften innan tjejerna kommer hit, vi ska nämligen baka paj =) Längtar redan!

Mmm, pie..... *drools*

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0