Panik!

Jag hatar min väckarklocka!!!!

Hade ställt klockan på 7 i morse så jag skulle hinna duscha och chilla lite innan jag skulle till skolan vid 10. Vaknar till vid halv 7 och somnar sött om i tron att klockan ska väcka mig en halvtimme senare. Ack så fel jag hade... Det är nämligen så att klockan bestämmer sig för att inte ringa på utsatt tid. Jag vaknar igen och känner mig väldigt utvilad, vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag trodde att det bara gått en halvtimme. Kollar på klockan, 9.52.

PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag slängde mig ur sängen, ner i köket, bredde en macka och åt den på stående fot, rusar in och borstar tänderna och sminkar mig supersnabbt. Kommer på att jag ska ha med mig matlåda och slänger ner lite sallad i en låda. Springer tillbaka upp till rummet och packar allt jag behöver med mig. Ut till cykeln och idiotcyklar hela vägen till skolan. 10.37 är jag i skolan, halvdöd, anfådd och allmänt utmattad. Som tur var blev det en rast vid ungefär kvart i elva så då kunde jag slinka in efter rasten och så var problemet löst. Från och med nu ska jag ställa klockan på mobilen också. Som en extra säkerhetsåtgärd. 

Annars har dagen varit rätt vanlig. Workshopen handlade om EQ (emotionell intelligens) och hur man kunde applicera det inom organisationer. Det tog en stund innan vi fattade vad uppgiften gick ut på men till slut fick vi ner våra tankar på ett papper. Vid genomgången märkte jag dock att alla andra grupper hade mycket bättre argument och hade nog tolkat uppgiften på ett annat sätt än oss, men jag tror vi klarar oss bra.

Imorgon ska jag och Sumana ner till bibban och plugga. Det blir inte så mycket gjort om man sitter hemma. Andra saker lockar och jag har i stort sett ingen självdisciplin så ni kan ju tänka er hur mycket plugg det blir.

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: emilia

HAHAHAHA BANANAAAS :D hade glöömt det totaaalt haha :D

2008-09-03 @ 17:57:18
URL: http://emiliano.blogg.se/
Postat av: syss

It happens to the best of us!



2008-09-04 @ 17:00:56
URL: http://staticwhitenoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0