No more heroes

Idag hade vi andra lektionen med Mr Boring. Det enda man behöver göra på lektionerna är att lyssna men det är så otroligt svårt. Jag finner verkligen ingen mening i hans mumlande. Det låter som en gammal radioupptagning med fel inställningar, man hör ord men finner inget samband. Att sen ämnet, presshistoria, inte är så jätteupphetsande gör ju inte saken bättre.

Efter skolan stanna jag och Sumana kvar för att plugga. Något pluggande blev det dock inte men vi lyckades iaf dra oss till biblioteket för att aktivera lånekorten. Sen micrade vi våra matlådor (båda hade tagit med sig kycklingwok, vad är oddsen?) och åt i lugn och ro utanför TV-studion.

Efter att ha suttit och försökt lösa ett omöjligt korsord bestämde vi oss för att dra ner till stan och kolla in om det fanns någon billig frisör i stan. Vi hittade en som hade öppningserbjudande och bara skulle ha 250 kronor (det var det billigaste vi hitta) så Sumana slog sig ner i frisörstolen och själv satt jag lite vid sidan av och spelade PSP, närmre bestämt Silent Hill: Origins.

Det var ett tag sen jag spelade det, 3 januari enligt min sparfil. Hade tydligen en sparad som jag inte visste om där jag hade kommit så långt som till teatern. Även fast jag satt i en välupplyst frisörsalong med en radio svagt i bakgrunden fick jag ändå en obehaglig känsla av det. Det är liksom allting, stämningen, musiken, miljön. Läskigast är när det är helt tyst och inga monster är i sikte. Det är liksom för bra för att vara sant. Jag älskar Silent Hill =)

Jag hann spela ganska länge för Sumana fick värsta behandlingen med tvätt av håret och allt. Hon klippte ganska mycket men det blev jättegulligt!

Sen tänkte vi gå till Red Bull eventet, men det var inte så mycket folk där så vi struntade i det. Åkte och handla istället och sen spenderade vi i stort sett hela eftermiddagen med att kolla på allt och ingenting på youtube. Det var en nostalgitripp som hette duga.

Sen åkte vi hem till mig för att kolla på Heroes. Men tydligen går det inte längre på onsdagar så tji fick vi! Men vi underhöll oss ändå, blev lite mer youtube =)

Och nu ska jag nog gå och lägga mig, ska upp vid 7. I morgon är det ännu en dag med Mr Boring, så det är väl bara att börja förbereda sig mentalt.

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

Tack! Jag vet att jag blev jättegullig =P

2008-09-24 @ 23:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0