Jippi!

Idag var det dags för den tredje workshopen. Till alla andra workshops har vi alltid fått uppgifter att göra innan men till dagens workshop hade vi inte fått någonting. Vi hade med andra ord ingen aning om vad vi kunde förvänta oss. Det enda vi faktiskt visste var att det skulle handla om PR men det är ju ett ganska brett område.

Föreläsningen var väldigt intressant. Det handlade om hur man definerar kreativitet och hur det kan vara olika saker för olika männsikor. Det handlade också om varumärken och Corporate Storytelling (Wikipedias förklaring). Det senare var också det som blev den individuella skrivupgiften. Vi skulle skriva en "story" med Jönköping som ämne.

Efter detta kom en stor överraskning för oss alla. Vi fick sluta för dagen. Inget arbete under dagen. Så vi fick sluta 11 när alla hade räknat med att gå till 17. Det blev många glada miner, det är ju fredag och allt.

Så det är ju perfekt läge att plugga ikapp nu när man har hela dagen ledig. Har redan gjort en skrivuppgift så jag känner mig nöjd. Ska skriva lite till men jag har ju imorgon och på söndag på mig också. Jag lovade nämligen mig själv att bli klar med denna veckas workshop-uppgifter den här veckan så att jag inte får massa att göra nästa vecka. Smart va?

Nu ska jag äta lite lunch!

VaNiLLa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0