Jag känner mig väldigt positiv

Har nu läst om bl.a. positivismen och heurmenetiken (reserverar mig för felstavningar) och känner mig positivt inställd (liten ordlek om ni inte greppa det). Jag förstår precis vad jag läser och jag kommer även ihåg det när jag lägger ifrån mig boken. Det är så det ska vara =)

Idag har vi haft workshop nummer 6. Den hade det klatschiga namnet Intertextualitet. Vi fick bl.a. se olika exempel på hur man ska kontrollera tillförlitligheten på vissa sidor (t.ex. Wikipedia och en parodi på denna, Psyklopedin) och hur man kan luras av sånt man verkligen tror är sant. Det var ganska intressant men jag tror man hade kunnat göra det ännu mer spännande. Men det är ju bara min åsikt.

Vi fick självklart även en uppgift att göra med anknytning till workshopen, även om den inte hade något med dagens föreläsning att göra. Vi fick iallafall ett uttalande av CSN på drygt tre A4 som vi ska förkorta och förenkla till 200 ord. Det är minsann inte den lättaste uppgiften. Det gäller också att hitta kärnan i texten och fokusera på den. Jag skummade igenom texten igår och förstod inte riktigt vad denna kärna var. Men om jag läser mer noggrannt kanske det bli klart.

Nästa helg kommer syrran! Jag längtar!! Då blir det Subway och Wayne's vid vattnet, right?

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: syss

Jag läser också heurmenetik - like omg (white bitch style) klart det blir subway and I'm bringing the glue!

2008-09-13 @ 17:24:25
URL: http://staticwhitenoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0