"Skills for kills, Agent. Skills for kills!"

Damn, jag har glömt hur kul det var att spela Crackdown! The violence, the action, the firepower! Me love <3

 

Idag klarade jag av två generaler från The Volk. Den första att dö var Natalyza Gryzunova.

 

Hon var faktiskt ganska lätt. Hon hade gömt sig med sitt posse på en innergård så hon var i stort chanslös eftersom jag kom via taket. Jag var också så pass högt att de inte kunde träffa mig men jag kunde gott och väl träffa dem (tack vare min höga agility-score). Bossar, generaler och kingpins brukar till skillnad från vanliga gängmedlemmar ha en liten bild precis bredvid hälsomätaren, men Gryzunova hade ingen sån så jag visste inte om att det var henne jag döda innan jag fick meddelandet och spelet autosavade. Men glad blev jag iaf =)

 

Den nästa att möta sin skapare var Viktor Rabotnikov. Honom råkade jag hitta av en slump, nästan. Sprang omkring bara och hittade en brygga ut till en liten ö. Kul tänkte jag och fortsatte. När folk började skjuta på mig blev jag sur och tog fram min älskling Colby EAR50. You don’t mess with the Agent!

 

The Agency räknade ut min chans att lyckas, den gör det när man kommer in på en måltavlas område. I röda siffror stod det 34 %. Rösten säger ”That’s favorable odds”. Yeah right! Sen råkade jag hamna på triggerområdet för den räknade ut min procentsats om och om igen medan rösten tjatade ”I’d take those odds”.

 

Lite längre fram hade de barrikaderat sig och kunde inte nås med min älskling. Då kastade jag en av mina Shrapnel Grenades. Damn, vad de flög, de stackars satarna, haha.

 

Sen måste jag faktiskt erkänna att jag dog… två gånger =/ Men det var för att det var gängmedlemmar både bakom mig och framför mig och medan jag koncenterade mig på den ena sidan kastade de granater från andra hållet. Smart AI alltså =)

 

Men så hamnade jag av en slump på en liten kulle där jag hade de bästa förutsättningarna att eliminera Rabotnikov. Jag kunde skjuta småskurkarna och gömma mig bakom stenar när läget krävde det. Tyvärr så var det så många gängmedlemmar att all min ammunition (480 skott!) tog slut i min Colby. Men som varje god agent så hade jag ett sekundärt vapen, i mitt fall en Ingalls MG-60. Rabotnikov never saw it coming, hehe.

 

VaNiLLa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0