Saker man inte tänker på

Det finns ju massa saker man inte tänker på och bara tar för givet. Som det här med msn till exempel. Själv är man ju mer eller mindre uppväxt med det, men mina föräldrar håller precis på att lära sig det. Så idag satt jag och prata med mamma på msn samtidigt som jag prata med Roobs. Då kom vi på att vi ju kunde slå ihop det och prata alla tre samtidigt. Att man kunde göra så överhuvudtaget tyckte mamma var ascoolt.

Roobs och jag är ju vana vid att skriva ganska snabbt och använder många förkortningar, engelska uttryck och smileys. Men när mamma kom in i samtalet var man tvungen att tänka på att inte skriva för snabbt, och inte använda smileys som inte är uppenbara. Jag skrev till exempel XD. Alla i min ålderskategori vet ju vad det betyder, men mamma visste ju inte det.

Så det är ju sådana saker man inte tänker på...

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0