Näe, jag är inte död

Jag har bara inte varit inne på Internet på hela helgen och har därför inte bloggat nåt. Relax people, jag är inte på nån bloggpaus eller nåt. I'm back, baby!

I dag började nya kursen, communication and technology. På introduktion verkar det som att det blir en ganska intressant kurs, och det bästa av allt, ingen tenta! Istället ska vi ha bokseminarier och ett grupparbete. Vi ska också examineras via en blogg som vi ska skapa (!). Lite okonventionellt kanske men varför inte liksom?

Gruppen delades också in i olika grupper, en var 1, 2, 3 och en annan var A och B. Eftersom man har ett efternamn på A så hamnade jag i grupp ett 1 och grupp A, vilket i stort sett bertyder att jag går morgnar och har lediga eftermiddagar =)

Bara två böcker i den här kursen också. Den ena köpte jag förra månaden, Konvergenskulturen, och den andra åkte jag och köpte idag efter introduktionen. Den är på engelska och heter The Inmates Are Running The Asylum. Spännande titel måste jag säga. Den andra boken finns också på engelska men det är okej att läsa den på svenska. Att båda finns på engelska är mest för de internationella studenterna som vi kommer ha vissa föreläsningar med. Yeah, that's right! Då får jag använding för min engelska som jag annars oftast bara använder när jag är med Roobs, iaf muntligt. Skriftlig engelska slänger jag ju med hela tiden.

Nu måste jag kolla allting jag missat under helgen, bloggar, channels och forum. Jag kan ju missa nåt viktigt =p

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0