We all need to fuck the system

Idag var första riktiga dagen av projektet. Cyklade till skolan i spöregn med dataväskan i högsta hugg. Dygnsur klev jag in entréhallen som var ganska öde sånär som på Hanna (som ingår i min grupp). Vi satt och snacka om spindelfobi tills Tove och Sumana kom.

Sen kom den väldigt roliga uppgiften att hitta någonstans att sitta. Osmarta som vi var så började vi på nedervåningen och arbetade oss uppåt. Men våning efter våning var full förutom, såklart, fjärde (och sista) våningen. Hade vi tänkt till lite kunde vi ha åkt hissen upp direkt men åh nej, varför göra det enkelt för sig? Hur som helst hittade vi iaf ett bord längst in, högst upp, lite undangömt.

Det första vi skulle göra var att definiera exakt vad vi vill få ut av det här projektet. Det gick relativt smärtfritt om än lite knapphändigt, men det går ju alltid att komplettera i efterhand.

Nästa uppgift var lite svårare. Egentligen tror jag att vi gjorde den svårare än vad den var. Vi överanalyserade helt enkelt hela fenomenet Sky Cab. Vår uppgift är att skapa gränssnittet till biljettpanelen men vi började fundera på mer hur själva mekanismerna fungerade och sådana saker (som egentligen inte alls rör vår uppgift). Men vi tyckte att det var viktigt att vi förstod hur det fungerade för att kunna få fram bästa möjliga resultat.

Efter ett par timmar (och en fika) fick vi alla fall ihop en liten punktlista och vi skapade även en projektgrupp på Ping Pong (vi är så otroligt ambitiösa). Vi kom överens om att fundera lite hemma och nästa gång vi ses slå våra kloka huvuden ihop och göra det bästa gränssnittet EVER! Vi använde inte just de orden men det var underförstått =p

Sen var det bara att cykla hem igen. Som tur var regnade det inte och det var inte heller lika kallt, alltid nåt. Sen jag kom hem har jag ordnat lite i mitt iTunes bibliotek (det tog ett bra tag) och försökt mig på "spaningen" men det gick sådär. Sen fixade Sumana och jag biljetter till Bond imorron. Vi kände att vi behövde lite avkoppling från Cooper, Jenkins och Sky Cab.

Nu ska jag lyssna på all ny musik jag lagt in i iTunes =)

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0