I'll always be a gamer

Mer frågor!

1. Ditt favoritspel?
Tja, det väger ganska lika mellan Silent Hill 2 och Prince of Persia: Warrior Within

2. Ditt mest hatade spel?

Hata och hata, men det spelet jag blev mest frustrerad på var Tekken 2 för kontrollen var så grymt dålig. Man tryckte på hoppa och hade man tur hoppade karaktären innan man blev dödad av motståndaren, men det var mycket sällan.

3. Ditt första spel?

Det första jag spelade var Super Mario Bros till SNES, men det var ju Roobs spel. Mitt första spel var Bomberman till GameBoy Color.

4. Din favoritkonsol?

Tja, just nu är det mitt Xbox 360 men om man ser över längre tid är det min PS2. Den krångla aldrig och var trogen ända till slutet.

5. Vilka konsoler äger du just nu?

Xbox 360, PS3, PSP och DS.

6. Har du någon gång struntat i skola/jobb för att spela ett spel?

Näe, så långt har det, som tur är, aldrig gått.

7. Spelar du online?

Nej, det har inte blivit så.

8. Svara ärligt; har du nån gång spelat Pokémon?

Hell yeah! Jag älskar Pokémon, jag spelar det fortfarande. Har Diamond Version till mitt DS.

9. Vilket spel skulle du vilja se som film?

Hmm, jag behöver ju inte önska Prince of Persia för det är ju redan på gång. Jag skulle vilja sen en bra Silent Hill film (ja, det betyder att jag inte tyckte filmen som redan finns var bra).

10. Vilken är din favoritboss?

Jag måste säga Dahaka. Man har blivit jagad hela jävla spelet och sen i slutet får man sin hämnd med Water Sword. Ljuvligt!

11. Vilket spel önskar du dig just nu?

Silent Hill: Homecoming och nya Prince of Persia

12. Vilken typ av spel spelar du mest?

Hmm, ja, mest äventyr skulle jag nog säga. Jag är allergisk mot fps!

13. Vilket spel har bäst soundtrack?

Silent Hill 2 helt klart. Ingen slår Akira Yamaoka.

14. Vilket spel har bäst röstskådespelare?

Hmm, det är oftast inget jag tänker på. Gillar i och för sig Altaïrs röst i Assassin's Creed.

15. Vilket är ditt bästa spelminne?
Svårt att välja, men det jag minns starkast än idag är första nivån av Fahrenheit (Indigo Prophecy på engelska). Man antar rollen som Lucas Kane (tror jag han hette) och ser sedan hjälplöst på när han i första filmscenen mördar en man inne på toaletten till ett litet hak nånstan i USA. När du får kontroll över Kane gäller det att snabbt sopa undan alla spår och sedan skynda sig därifrån innan polisen kommer. Man bli extra stressad för bilden delar sig som i 24 och man ser hur polisen kommer allt närmre medan man frenetsikt står och försöker torka upp blod med en gammal mopp.

Jag klarade det inte på första försöket men när Game Over skärmen kom hade jag hjärtat i halsgropen med en puls som inte var av denna värld. Det spelet fick verkligen adrenalinet att flöda.


VS

1. Tekken eller Virtua Fighter?
Tekken

2. Bomberman eller Megaman?

Åh, svår... Megaman, tror jag.

3. Gran Turismo eller Forza?

Bilspel är tråkiga! Inget.

4. Harvest Moon eller Pokémon?

Åh, en svår till. Blir nog Pokémon.

5. Call of Duty eller Battlefield?

Jag gillar inte fps! Inget.

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0