Hands shaking (more than once)

En stor sal. 140 pers drygt. En från varje grupp skulle prata inför alla 140. På engelska. Gissa vem det blev från vår grupp? Jepp, yours truly, the great VaNiLLa herself. Visserligen skulle vi inte säga så mycket men ändå. Jag kommer ihåg i högstadiet när jag typ hellre skulle dö än att räcka upp handen och idag står jag och pratar (engelska dessutom) inför 140 pers. Visst, skakade händerna lite men det var inte alls som förr i tiden. Jag kanske börjar mogna ändå =p

Andra gången mina händer började skaka idag var inte av nervositet utan frustration. Fick hem spelet Stuntman Ignition idag och ville såklart testa det. Vanligtvis gillar jag ju inte bilspel men just det här verka kul. Och det var det också. Men ack, så svårt. Första banan tog några försök mest för att jag inte var van vid kontrollen men jag klarade av den ganska snabbt. Andra banan också, och även den tredje. Men så kom den fjärde. Man skulle åka en SUV nerför en bergslätt. Och hur många gånger jag än försökte så gick det bara inte. Jag hamna "ur bild", jag hamna i lava och jag missa mina stunts med flera meter.

Jag hade lovat mig själv att inte freaka ut så jag valde en annan bana. Där skulle man köra en stor jävla "getaway car" som inte var speciellt "responsive" (kommer inte på det svenska ordet). Jag svängde höger med spaken och ungefär 2 sekunder senare börjar åbäket svänga på skärmen. Så det uppdraget gick också åt helvete, rent ut sagt.

Då tänkte jag att om jag gör någonting riktigt, riktigt lätt så kanske jag boostar mitt självförtroende så jag klarar av de här svåra banorna. Så jag gick till övningsbanorna och valde motorcyklen (för att det var den enda övningen jag inte klarat än). Allt gick bra ända till slutet där man ska göra en 180 graders vändning. Hur mycket jag än försökte fick jag inte till det. Jag lovar och svär, jag försökte nog uppåt en 100 gånger (helt ärligt), men det gick bara inte.

Då stängde jag av. Vem vet vad jag hade gjort annars? Spelet är skitkul men grymt svårt (kanske för att jag inte kör så mycket bilspel). Men bara lugn, I won't give up! Jag ska klara den där skiten om det så tar mig år, cause I ain't a quitter!

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0