Got my lazy Sunday at last!

Jag brukar ju jämt gnälla om att jag aldrig får ha lata söndagar längre nu när jag pluggar på högskolan. Det är alltid något som måste läsas eller skrivas. Men idag fick jag äntligen min lata söndag!

Jag har sagt till mig själv sen jag flyttade hit att jag nån gång borde ta med mig kameran och gå ut och fota lite. Så idag gjorde jag slag i saken och gjorde just det. Det var ganska kallt men jag klädde mig varmt och självklart följde iPoden med. Jag hade inget direkt mål utan gick bara dit mitt undermedvetna ledde mig. Jag hamnade på andra sidan av tågspåret på en gångväg som gick precis bredvid Vättern.

Efter ett tag hittade jag en liten trappa ner till vattnet och massa små båthus. Det var ganska halt och det fanns inget räcke men jag lyckades ta mig ner utan att bryta något. Från vattenbrynet såg man hela kustlinjen och solen reflekterades i glasbyggnaderna på andra sidan. Jag var så glad att jad hade kameran med mig =)

Jag vandrade runt bland alla båthus och fick många fina bilder. Det ska bli kul och se dem när de framkallats.

Fast jag måste erkänna att det inte varit en helt lat söndag. Jag skrev faktiskt min spaning till skolbloggen. Men jag hade sånt flyt att jag inte kunde vänta så varför inte liksom?

Nu i veckan blir det projektarbete för hela slanten! Vi ska ha den bästa presentation ever! Eller en godkänd sådan iaf =p

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0