Äntligen nåt givande av att läsa kursböcker

Jag spenderade morgonen med att läsa i boken Konvergenskulturen av Henry Jenkins och fick helt plötsligt en... uppenbarelse skulle man nog kunna kalla det.

I mitt huvud började en historia ta form och jag var tvungen att öppna ett Word-dokument och skriva ner allting innan jag glömde det. Det blev tre sidor! Jag tänker inte säga vad den kommer handla om (än) för den är absolut inte klar på långa vägar men det är iaf ett koncept. Om man kollar på varifrån jag fått inspiration (Isaac Asimov, Henry Jenkins och filmen The Running Man) kanske ni får en idé om vad det är för typ av historia.

Tänk att det kan löna sig att läsa de där kursböcker iaf =p

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0