9 to 5? No, 9 to 7!!!

Jag är trött! Har varit i skolan i nästan 10 timmar! Varför? Jo, projektarbetet!

Dagens började med, som sist, att leta efter en plats att arbeta på. Lyckligtvis hittade vi ett ledigt grupprum nästan med en gång. Det lönar sig att vara ute i god tid =) Sen följde åtskilliga minuter när vi inte gjorde nånting. Vi visste inte hur vi skulle börja eller hur vi skulle formulera oss.

Men efter ett tag började det flyta på och vi skapade personas. Vi hade två stycken som vi döpte till Bengt-Åke och Kate. Sedan skrev vi scenarios till de och började få en bra bild av hur själva gränssnittet skulle se ut.

Efter allt detta hårda (?) arbete var det dags för lunch. Rädda att förlora rummet gick vi i omgångar och åt där. Men någon längre rast fick vi inte och fortsatte sedan raskt med förslag på hur gränsnittet skulle se ut rent grafiskt. I rummet fanns lägligt nog en whiteboard och Sumana och jag snodde en penna från internationella kontoret. Sedan ritade vi upp olika förslag och lade till och ändrade.

När vi äntligen tyckte att vi hade något att gå på gick vi till datasalen för att börja arbeta i Photoshop. Vad som sedan följde kan jag bara beskriva som ren och skär tortyr. Det var inte så att progarmmet krångla eller nåt men för lite sömn, stress och för mycket Coca Cola är ingen bra kombination när man får förslag på ändringar från tre håll samtidigt.

Men när vi gick hem runt halv sju hade vi ändå gjort fyra skärmdumpar och ligger ganska bra till med tanke på hur mörkt det såg ut i morse. Imorron blir det upp tidigt igen, klockan 6! Hur ska jag överleva?

Om vi nån gång i framtiden någonsin inför sky cab ska jag aldrig åka med dem. Jag hatar allt vad sky cab heter!

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0